بورس و بازارمجله خبری

چالش کمبود فایل برای خریداران آپارتمان‌‌های نقلی

به گزارش ساختمان آنلاین: غلب آپارتمان‌‌های نقلی فایل شده برای فروش به ویژه در مناطق 7 تا 15 تهران از جنس خریدهای سرمایه‌‌ای چهار سال اخیر مالکان است. فروشندگان این آپارتمان‌‌ها اغلب از دو گروه هستند؛ یا قصد دارند سرمایه‌‌گذاری ملکی خود را تبدیل به احسن کنند یا اینکه می‌خواهند از بازار مسکن به مقصد بازار دیگری خارج شوند.

71 copy

درباره گروه اول آن‌گونه که واسطه‌های ملکی می‌گویند، خریداران سرمایه‌‌ای آپارتمان معمولا قبل از اینکه سن بنای ملک آنها به 20 سال برسد نسبت به فروش اقدام می‌کنند. آنها معتقدند آپارتمان تا قبل از سن 20 سالگی عایدی قابل قبولی در بازار اجاره دارد و به همین خاطر قبل از آنکه سال ساخت ملک به این حد برسد، آن را فروخته و تبدیل به واحد با سن بنای کمتر می‌کنند. درباره گروه دوم متقاضیان فروش آپارتمان‌‌های نقلی که اکنون در بازار مسکن حضور دارند نیز به گفته واسطه‌ها، انگیزه خروج از بازار بیشتر در میان کسانی است که سودای سرمایه‌‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارند. البته بازدهی سکه در یک ماه اخیر نیز برای برخی وسوسه‌‌برانگیز بوده اما به نظر می‌‌رسد جاذبه آن در مقایسه با ملک همچنان کمتر است و حداقل فعلا در بازار مسکن کسی با هدف ورود به بازار طلا، سکه و ارز، فروشنده نشده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا