دیدگاهصنایع ساختمانیمجله خبری

دلالان، آسانسورهای ایرانی را به نام محصولات خارجی روانه بازار می‌کنند/عرضه قطعات بی‌کیفیت آسانسور به بازار را تایید نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار ما مهندس عباس ابریشمی در گفت و گو با ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق در تشریح آخرین وضعیت ایمنی آسانسور و حوادث ناشی از سقوط آن در کشور در قیاس با کشورهای پیشرفته گفت: خدمات مربوط به ایمنی آسانسورها در کشور ما،اگر توسط واحدهای مجاز صورت گیرد، قابل قبول است و عموم حوادث ناشی از آسانسور در خصوص مواردی است که توسط افراد غیرمجاز سرویس و نگهداری می شوند.

وی تاکید کرد: ضریب ایمنی در همه کشورهای دنیا دوازده است و در کشور ما هم بر همین مبنا و فرمول آسانسورها ایمن سازی می شوند.از این رو در شرایط فعلی به هیچ وجه مشکلی در مورد ایمنی آسانسورهای جدیدی که نصب می شوند نداریم.

ابریشمی با تاکید مجدد بر اینکه عمده حوادث ناشی از آسانسور به سرویس کارها و تعمیرکاران غیرمجاز مرتبط است تصریح کرد:اکثر سوانح ناشی از آسانسور مربوط به سرویس کاران غیرمجازی است که زمان مراجعه برای سرویس آسانسور دچار سانحه می شوند.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته اذعان داشت: حادثه سقوط آسانسور،مدتی است که به ندرت رخ می دهد و این نشان می دهد که سطح ایمنی ما در این زمینه بالاتر رفته است.

ابریشمی همچنین درباره میزان استاندارد بودن تجهیزات و قطعات آسانسور که در داخل تولید می شوند به بیان توضیحی پرداخت و تصریح کرد: کیفیت قطعات تولیدی داخلی اکثرا بالا است تا آنجایی که برخی از دلالان و سودجویان ،این محصولات داخلی را با تعویض پلاک و نصب برچسب بر روی آن،به جای قطعه وارداتی در بازار به فروش می رسانند.

ابریشمی همچنین به آمار گواهینامه های ایمنی صادر شده از سوی اداره استاندارد برای آسانسورها در پایتخت اشاره کرد و گفت: از اول سال جاری با توجه به مصاحبه ای که مدیر کل اداره استاندارد استان تهران انجام داده است،حدود دوازده هزار گواهینامه ایمنی در تهران صادر شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به صورت رسمی چهار واحد تولید ریل آسانسور در کشور مشغول به فعالیت هستند که کیفیت ریل های آنها برای آسانسورهای با کیفیت یک متر بر ثانیه قابل قبول است و جزء همان محصولاتی است که متاسفانه دلالان ، برندهای خارجی را بر روی آنها حک می کنند و به عنوان محصول وارداتی به فروش می رسانند.

.وی اظهار امیدوای کرد واحدهای دیگری که در حال تجهیز کارخانه های خود هستند زودتر به این مسیر بپیوندند و به دنبال آن از واردات آسانسورهای با سرعت یک متر بر ثانیه بی نیاز شویم.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته همچنین در واکنش به این اظهار نظر که گفته می شود به دلیل افزایش نرخ دلار و افزایش هزینه ها،شاهد ورود آسانسورهای بی کیفیت با قطعات چینی هستیم تاکید کرد: واردات آسانسور و تجهیزات مرتبط با آن توسط وزارت صمت کنترل می شود . به عنوان مثال اگر آمار واردات ریل در سالهای گذشته را هم ببینیم سی هزار تن ریل آسانسور وارد کشور شده است .

وی خاطرنشان ساخت:اگر بر اساس آمارهای گمرگ ،مبادی ورود این آسانسورها را چک کنیم،از این سی هزار تن ،پنچ هزار تن از کشورهای اروپایی بوده است و مابقی همگی از چین و کشورهای دیگر بوده است و بنابراین نمی توان گفت که بالا رفتن قیمت ارز باعث افزایش واردات آسانسورهای چینی و بی کیفیت شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا