اجتماعیمجله خبری

نباید آبخیزداری را فراموش کنیم

به گزارش ساختمان آنلاین:   مهدی چمران در هشتاد و دومین جلسه شورا طی سخنان مقدماتی خود فرارسیدن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورا و عزاداری سرور شهیدان امام حسین (ع) را به همه شیعیان و مسلمین تسلیت گفت و متذکر شد: عاشورا متعلق به همه مسلمین و نه تنها مسلمین، بلکه همه آزادگان جهان است.
او افزود: ما در کشورمان و مکتبمان هرچه داریم از تاسوعا و عاشورای حسینی داریم. اگر امروز اسلامی داریم که باقی مانده، از این ایثارگری و گذشت و فداکاری سرور شهیدان است که هرچه هم می گذرد، بر قدرت و شدت آن افزوده می شود. آنچنان که آغاز انقلاب اسلامی با محرم بود.
چمران درخصوص تاثیر مکتب عاشورا در انقلاب اسلامی تشریح کرد: حرکت 15 خرداد از سه روز قبل در مسجد میدان قیام کلید زده شد که هیئت های عزاداری یک راه پیمایی از آنجا تا میدان بهارستان و از آنجا تا دانشگاه تهران را با شعارها و عکس های امام رقم زدند و همچنین دیدیم که در هنگام تاسوعا و عاشورا همه به فرمان امام به میدان آمدند و قدرت نمایی بی نظیری صورت گرفت و از این روست که امام فرمود محرم را زنده نگه دارید تا دین و کشور ما زنده بماند. انشالله که خداوند توفیق دهد همه ما بتوانیم از مراسم و برنامه ها با دید کامل و روشن بینی کامل استفاده کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه: امروز نهم مرداد، روز اهدای خون است که در کشور ما جایگاه مهمی دارد چراکه ریشه آن به موضوع ایثار و گذشت و فداکاری باز می گردد که مردم ما طبق مکتب عاشورا برای آن همیشه آماده هستند.
او افزود: اهدای خون کشور ما در سطح جهانی جایگاه بالایی دارد و کمتر کشوری در این زمینه تا این حد مجهز و مرتب است.
چمران در خصوص سیل اخیر نیز گفت: در بسیاری از شهرها، مشکل سیل و روان آب شکل گرفت و تا دیشب، اعلام شد که بیش از 60 نفر در این حوادث جان باختند که به خانواده های ایشان تسلیت می گوییم و همه از این حوادث متاسفیم.
او ادامه داد: در استان و شهر تهران هم حوادث زیادی رخ داد و مهمتر از همه سیل امامزاده داوود شامل مرقد و روستا بود. البته چند سال گذشته هم در آنجا سیلی بروز کرد. همچنین حدود پنجاه سال پیش هم سیل بزرگ و فاجعه باری در امامزاده داوود رخ داد و تلفات بزرگی به بار آورد.
چمران با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه افزود: شهرداری تجهیزات خود را به کار انداخت و هزار نفر نیروی شهرداری و ۵۰۰ نفر نیروی سازمان بوستان ها در محل مشغول به خدمات رسانی شدند. اما استانداری تهران و بخشداری آن بخش باید برنامه ریزی کنند که چنین حوادثی رخ ندهد. ما نباید آبخیزداری ها را فراموش کنیم و باید از آب روان استفاده شود و اجازه ندهیم هدر رود. قاعدتا وزارت جهاد کشاورزی مسئول موضوع آبخیزداری است و استانداری ها نیز باید کمک کنند که با برنامه ریزی صحیح بندهایی در نقاط صحیح برای استفاده از آب های روان و جلوگیری از خطرات ایجاد شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا