اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

پیش‌بینی جهش قیمت‌ها با شکست نهضت ملی مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در صورتی که برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع نیاز مسکن کشور تامین نشود قیمت ها در بازار مسکن با افزایش روبرو خواهد شد.

محمد رضا رضایی کوچی  رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر با توجه به روند رو به رشد قیمت ها در بازارهای موازی دچار افزایش قیمت ها شده است گفت: در حال حاضر بازارمسکن تابع عرضه و تقاضا است و درصورتی که نیاز مسکنی کشور تامین نشود بازار با رشد قیمتی روبرو خواهد شد.
او ادامه داد: باید دولت برنامه ریزی لازم برای بهبود وضعیت بازار مسکن را در دستور کار خود قرار دهد و اقدامات در حوزه نهضت ملی مسکن را انجام دهد تاکنون برنامه‌ریزی لازم در این  جهت توسط دولت صورت نگرفته است.

رضایی کوچی با بیان اینکه بازار مسکن تابع عرضه و تولید است و در صورتی که نتوانیم نیاز کشور را در  مسکن تامین کنیم این بازار با مشکل مواجه خواهد شد اظهار کرد: قیمت ها در بازار مسکن به سمت گرانی و افزایش قیمت هدایت خواهد شد.

او بیان کرد: فعلا دولت برنامه های خود را برای بازار مسکن اعلام نکرده و باید در این بخش اقدامات لازم جهت تسریع در روند ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را انجام دهد.
رضایی کوچی بیان کرد: عدم همکاری بانک ها در این بخش یکی از موانع و مشکلات در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که اگر هدایت و درست نشود ادامه اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: براساس قانون باید در کشور سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و در صورتی که این نیاز تامین نشود بازار مسکن به سمت رشد و افزایش قیمت حرکت خواهد کرد.
او توضیح داد: باید تدابیر لازم برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن صورت گیرد تا بازار مسکن به سمت آرامش حرکت کند و در این بازار با نوسان قیمتی مواجه نشویم.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا