اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

اگر پروانه ساختمانی صادر نکنیم مردم را به قتلگاه فرستاده‌ایم

شهردار تهران با بیان اینکه افزایش آمار صدور پروانه های ساختمانی با تراکم فروشی متفاوت است گفت: اگر این کار را نکنیم با دست خود مردم را به قتلگاه فرستاده ایم.

به گزارش خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین، شهردار تهران در حاشیه آیین افتتاحیه پل مکانیزه B9 در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ساختمان آنلاین مبنی بر اینکه براساس گزارشی که از سوی مرکز آمار منتشر شده آمار پروانه های ساختمانی نسبت به تابستان سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته.

درحالی‌که در همین مدت آمار پروانه های تهران ۷ درصد افزایش داشته‌ است، با توجه به این امر عامل رشد پروانه های تهران را در حالی که کشور روند کاهشی داشته چه می دانید با بیان اینکه در تهران طرح جامع و تفصیلی وجود دارد، گفت: ۹۳۰ هزار قطعه بر اساس طرح جامع موجود است و اگر سالیانه ۲۰ هزار پروانه صادر شود هر ۴۶ سال یکبار تهران ساخته خواهد شد.

عمر ساختمان‌های تهران ۴۵ سال است و ما دنبال صنعتی‌سازی و افزایش عمر ساختمان‌ها به صد سال هستیم. در صدور پروانه به ۱۲ هزار فقره نزدیک شده و امیدواریم به ۲۰ هزار فقره برسیم. این صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است. اگر این کار را نکنیم خانه های فرسوده بر سر مردم آوار می شود و یعنی مردم را با دست خود به قتلگاه فرستاده ایم. اگر صدور پروانه افزایش یافته این افتخار ماست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا