اخبار ساختمان آنلاینصنایع ساختمانیمجله خبری

در بافتهای فرسوده شاهد رشد صدور پروانه ساختمانی هستیم

معاون شهرسازی شهرداری تهران از افزایش ۶۲ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین،  حمیدرضا صارمی در آئین افتتاح مجموعه ورزشی خدماتی «دژباغ کن» با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری برای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران، گفت: حدود ۱۰ سال بود که در حوزه مسکن با رکود مواجه بودیم و صدور پروانه کاهش پیدا کرده بود؛ اما در سال گذشته با وجود شرایط سخت حاکم تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم و آمار صدور پروانه افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در مناطق ۱ و ۳ کاهش تعداد صدور پروانه را شاهد بودیم؛ اما در بافت فرسوده شاهد افزایش صدور پروانه بوده‌ایم. به شکلی که در بافت فرسوده ۶۲ درصد افزایش صدور پروانه را شاهد بودیم. امسال نیز با دو هدف کار ادامه پیدا خواهد کرد. نخست تحقق تفاهم‌نامه‌ها که امیدواریم بخشی از مسکن‌ها به متقاضیان واگذار شود و در وهله دوم به دنبال عقد تفاهم‌نامه‌های جدید خواهیم بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال جدید را به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و برای اولین بار به صراحت به تولید مسکن اشاره کردند. لذا موظف هستیم این اصل فراموش شده یعنی تولید مسکن را در سال جاری همانند سال گذشته افزایش دهیم.

به گفته معاون شهردار تهران، در سال گذشته ترویج شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا فاز نخست سیمان ری افتتاح شد. در سال جدید نیز فاز دوم سیمان ری و همچنین بخش مربوط به شرکت‌های دانش بنیان در بوستان ولایت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توجه ویژه به باغات، توتستان‌ها و محدوده بافت مسکونی کن، گفت: برای سال جاری محله اسلام آباد جزو اولین دستورالعمل‌های ما خواهد بود و کوره‌های آجرپزی منطقه ۱۹ و همچنین پادگان‌های موجود در تهران مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر ایجاد محله الگو، هفت پروژه به همراه ۴۸ هزار واحد مسکونی عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به بهره برداری از «دژباغ کن» در محدوده کن، گفت: در تهران بدترین وضعیت در خصوص ناعدالتی فضایی است به شکلی که در منطقه یک تهران یک متر مربع بنای مسکونی تا ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ اما در برخی مناطق این میزان به ۲۵ میلیون تومان می‌رسد. لذا یکی از موضوعاتی که در پروژه امروز مورد توجه ویژه قرار گرفته، این است که این ناعدالتی‌های فضایی کاهش پیدا کند. پروژه دژباغ کن در یک سال و نیم اخیر ۵۰ درصد باقیمانده آن تکمیل شد و فضایی به مساحت ۴۹۰۰ متر به عنوان سرانه‌های خدماتی به محدوده کن افزوده شد. بی تردید هر پروژه شهری یکی از پیامدهایی که دارد این است که ارزش ساختمان در محدوده را افزایش می‌دهد و نوسازی در محدوده شکل می‌گیرد.

صارمی تاکید کرد: این پروژه بر اساس خواست مردم انجام شده است. شورای شهر تهران در دوره ششم نشان داد در زمانی که رکود بر حوزه ساخت و ساز حاکم بود با نگاه ویژه و مصوبات کاربردی از رکود عبور کردیم و شاهد افزایش آمار صدور پروانه بودیم که این مهم نشان می‌دهد اگر اراده کنیم می‌توانیم کار انجام دهیم ولی باید در حوزه سیاست گذاری‌ها نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا