اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در سال‌های گذشته موفق به دریافت وام ودیعه شدند

کارشناس مرکز پژوهش های مجلس گفت: طبق ارزیابی های انجام شده در سال های گذشته تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شدند که این موضوع به سخت گیری های بانک ها باز می‌گردد.

علی فرنام، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه در سال گذشته از یکی از جداول بودجه برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن استفاده شد گفت: در واقع از اعتباراتی که حدود چهل هزار میلیارد تومان برای حوزه مسکن دیده شده بود برای پرداخت وام ودیعه مسکن استفاده شد.

او ادامه داد: برای تسهیلات وام ودیعه مسکن امسال با توجه به آنکه این جداول تازه مصوب شده است هنوز جزئیات آن مشخص نیست و معلوم نیست امسال به چه نحوی و با چه اعتباراتی قرار است پرداخت شود.

فرنام بیان کرد: به‌ طور معمول و عام ما یک مصوبه شورای پول و اعتبار را داریم که داخلی بانک مرکزی است که ۲۰ درصد تسهیلات شبکه بانکی به بخش مسکن داده شود و هیچ وقت هم به این حدود نزدیک نشد و در حال حاضر زیر ۱۰ درصد هستیم.
فرنام تاکید کرد: پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی وام ودیعه مسکن کمتر از ۱۵ درصد در بازار اجاره تاثیر دارد و به هیچ عنوان زمینه ساز افزایش نرخ اجاره در بازار نمی شود.

کارشناس مرکز پژوهش های مجلس اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته هرساله بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر با توجه به سخت گیری‌های بانک ها موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن می شوند بنابراین این موضوع بسیار کم در بازار اجاره اثر گذار خواهد بود.

گفتنی است امسال هم برای کنترل بازار اجاره تنها دولت فعلا اقدام به تمدید پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن که برای تهران ۱۰۰ میلیون تومان است بسنده کرده است‌

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا