اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

نرخ بازپرداخت وام ودیعه مسکن برای دهک های کم درآمد تک رقمی شود

کارشناس مرکز پژوهش های مجلس گفت: با توجه به آنکه هنوز میزان بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مشخص نیست پیشنهاد داده شده که میزان بازپرداخت تسهیلات برای دهک های یک تا ۴ تک رقمی باشد.

علی فرنام، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه امسال وام ودیعه در تهران و شهرهای کوچک همانند سال گذشته تمدید شده است گفت: میزان تسهیلات اجاره بها افزایش نیافته و همان تسهیلات سال گذشته پرداخت می شود.

او ادامه داد: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.

فرنام افزود: بحث همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات یکی از پیشنهاداتی است که ما به بانک مرکزی و دولت داده ایم تا نظارت ها بر پرونده های متقاضیان افزایش یابد همچنين رونوشتی از پرونده های متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن به وزارت راه و شهرسازی داده شود.

کارشناس مرکز پژوهش های مجلس یادآور شد: باید نظارت ها در این حوزه تقویت شده و صلاحيت افراد برای دریافت این تسهیلات مورد تایید قرار گیرد و از سوی دیگر با توجه به آنکه در تمامی حوزه تسهیلات شاهد آن هستیم که انحراف در این بخش وجود دارد اما این انحراف باید در حد جزئی باشد و کلیت را در برنگیرد‌.

فرنام بیان کرد: باید صلاحیت افراد در دریافت تسهیلات ودیعه مسکن همانند سایر تسهیلات براساس اطلاعات دقیق پرداخت شود و چارجوب های تعیین شده در این بخش را داشته باشند.

او یادآور شد: با توجه به آنکه هنوز نرخ باز پرداخت این تسهیلات مشخص نیست که ۱۸ درصد است یا ۲۳ درصد، بنابراین ما پیشنهاد داده ایم که براساس دهک بندی نرخ تسهیلات مشخص شود و برای دهک های یک تا ۴ تک رقمی باشد تا متقاضیان استطاعت پرداخت آن را داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا