اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

وام درمانی مسکن با اقساط نجومی چاره‌ساز نیست

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: افزایش تسهیلات خرید مسکن با اقساط سنگین و نجومی که تاکنون چندین بار وعده داده شده نمی‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن شود.

سعید لطفی عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین در خصوص تاثیرات پیشنهاد افزایش تسهیلات خرید مسکن گفت: دولت تاکنون چندین بار پیشنهاد افزایش تسهیلات خرید مسکن را داده است اما هیچ کدام از این وعده ها به مرحله اجرایی شدن نرسیده است.

او ادامه داد: خبر افزایش تسهیلات خرید مسکن از چند روز گذشته بر بازار مسکن تاثیر گذار بوده و همین خبر خود باعث افزایش قیمت مسکن شده است.

لطفی با اشاره به اينكه دولت باید برنامه تولید مسکن را دنبال کند افزود: افزایش میزان تولید مسکن و همچنین کنترل قیمت نهاده های ساختمانی بر بازار مسکن اثر گذار است اما متاسفانه تاکنون برنامه مناسبی در این خصوص دیده نشده است.

لطفی با گله مندی از میزان اقساط و نحوه بازپرداخت این تسهیلات هم گفت: میزان اقساط این تسهیلات بسیار بالا است و همين میزان سنگ اندازی های بسیاری برای متقاضیان مسکن ایجاد می کند.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور توضیح داد: دولت باید در این بخش برنامه ریزی لازم را برای تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تقویت بازار مسکن و افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا