اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

۱۰ هزار واحد مسکونی در همکاری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان بهره‌برداری می‌شود

در راستای تاکید رئیس جمهور مبنی بر ساخت واحد مسکونی برای افراد محروم جامعه و کم بضاعت ۱۰ هزار واحد مسکونی با همکاری دو دستگاه این بخش به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، احداث مسکن برای محرومان و افراد تحت کمیته امداد و بهزیستی یکی از اولویت های دولت است که اخیرا هم رئیس جمهور بر افتتاح ساخت و تکمیل این واحدها تاکید بسیار زیادی داشته است از سوی دیگر بنياد مستضعفان به عنوان یکی از دستگاه هایی که نقش موثری در احداث و ساخت واحدهای مسکونی در مناطق محروم و کم برخودار دارد در قالب همکاری با بنیاد مسکن اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کرده است‌.

در همین رابطه اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، از افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب همکاری بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان طی روزهای آتی خبر داد.

او ادامه داد: واحدهای احداث شده که طی روزهای آتی افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند طی یکسال احداث شده است که ۹۲۰۰ واحد آن در روستاها و ۸۰۰ واحد نیز در شهرها است.

وی تصریح کرد: واحدهای احداث شده طبق استاندارد و عموما در یک طبقه است.

بر اساس این گزارش پیش از این هم معاون بنیاد مستضعفان از خانه‌دار شدن تمام مددجویان بدون خانه کمیته امداد در ۱۲۰ نقطه کشور شامل تمام مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد و برخی نقاط محروم دیگر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داده بود.

او اظهار کرد: به دنبال اجرای سیاست‌های توانمندسازی محرومان و تهیدستان توسط بنیاد مستضعفان، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده و در دست اجرا، کمک به تأمین مسکن این اقشار است.

او گفت: با توجه به سهم بالای هزینه مسکن در سبد هزینه‌های خانوار، خانه‌دار شدن این خانواده‌ها کمک قابل توجهی به تأمین نیازهای آنها می‌کند و منابع حاصل از پس‌انداز خانوارها می‌تواند برای جبران هزینه نیازهای دیگر خانواده‌ها از جمله تحصیل، سلامت و… به کار گرفته شود.

براساس این گزارش در چنین شرایط اقتصادی کشور که بخش عمده ای از افراد جامعه با مشکل نداشتن خانه و واحد مسکونی روبرو هستند و ابن مشکل برای افراد محروم و کم بضاعت بسیار دشوار تر است بنابراین این اقدامات خود می تواند گره گشایی کوچکی برای ابن افراد باشد که‌ البته امیداور هستیم به مرحله اجرایی شدن برسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا