اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تخریب ۱۰۰ درصدی ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله شهرستان خوی

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله در شهرستان خوی آذربایجان غربی دچار خسارت شدند.

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه ۱۵ روستا در منطقه خوی آذربایجان غربی بر اثر زلزله ۵ ریشتری شب گذشته دچار خسارت شده اند افزود: طبق برآوردهای اولیه در این روستاها تعدادی از واحدهای مسکونی ۱۰۰ تخریب شده اند.

او ادامه داد: در این ۱۵ روستا ۲۲۰۰ خانوار ساکن هستند که کارشناسان برای برآوردهای نهایی از امروز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

جودی بیان کرد: در برآورد های اولیه کارشناسان بنیاد مسکن مشخص شد که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد تخریبی که قابل مرمت نبوده در این روستاها تخریب شده است اما باز هم باید منتظر نتیجه نهایی در این بخش باشیم.

معاون بنیاد مسکن تاکید کرد: تعدادی از واحدهای مسکونی که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد می شود در این روستا از طریق تسهیلات مسکن روستایی نوسازی شده بودند که این واحدها بر اثر زلزله هیچ آسیبی ندیده بودند.

او یادآور شد: عملیات ارزیابی واحد به واحد شروع شده و تا چند روز آینده برآورد های اولیه اعلام می شود.

جودی تصریح کرد: اسکان اضطراری در این مناطق شروع شده و برنامه ریزی هم برای اسکان موقت در حال انجام است.

5/5 - (4 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا