اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ورود مجلس به ماجرای تخریب واحدهای نوساز در زلزله خوی

تخریب واحدهای نوساز در زلزله اخیر خوی، سبب شده که مجلس به این موضوع ورود کند و با تهیه گزارشی به آسیب شناسی این مساله بپردازد.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، این روزها بحث زلزله در کشور بسیار داغ شده و بسیاری از مردم شهرها نگران آسیب های ناشی از وقوع زلزله هستند که این امر در شهرهای زلزله خیز بسیار نگران کننده تر شده است.

براساس این گزارش طبق آخرین آماری که‌ منتشر شده است ۱۰ شهر شامل تهران ،مشهد، اصفهان، کرج، تبریز ،شیراز، اهواز، قم، کرمانشاه و ارومیه از جمله شهرهای بزرگی هستند که بر روی گسل های ایران قرار گرفته اند.

عدم نظارت کافی بر روی ساخت وساز ها و استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب و بی کیفیت باعث شده که بسیاری از مردم شهرها نگرانی شان دوبرابر شود.

اخیرا با وقوع زلزله در شهرستان خوی و تخریب بخش عمده ای از واحدهای مسکونی نوساز باعث شد که مردم حتی به نوسازی ومقاوم سازی واحدهای خود هم اطمینان چندانی نداشته باشند.

در همین رابطه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس به خبرنگار ما اعلام کرد که مجلس در حال تحقیق و بررسی این موضوع است و اعلام شده است که گزارش جامع و کاملی در خصوص تخریب واحدهای مسکونی به ویژه واحدهای نوساز در این خصوص ارائه شود.

از سوی دیگر مرکز تحقیقات هم در این زمینه ورود کرده است و چندین دستگاه مربوط به واکنش سریع به زلزله را در شهرهای زلزله خیز مجهز و راه اندازی کرده است.

براساس این گزارش محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام مطالعات اولیه طراحی سامانه پاسخ سریع زلزله برای شهرهای مهم و لرزه‌خیز ایران خبر داد.

حیدری با بيان اينكه راه‌اندازی سامانه پاسخ سریع زلزله برای شهرهای مهم ایران به معنای پیش بینی زلزله نیست بلکه به کمک این سامانه بعد از رخداد زلزله، سامانه بر اساس رکوردها، بیشترین میزان خسارات برای اعزام نیرو و تجهیزات تعیین می‌کند گفت: بهره‌مندی از این روش رو فرصتی برای کاهش هزینه جانی و مالی ناشی از خسارات عنوان کرد.

براساس این گزارش واکنش های سریع و از سوی دیگر نظارت بر ساخت و ساز ها زمینه ساز کاهش چشم گیر آثار این بلای طبیعی می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا