اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

باید از ساخت واحدهای مسکونی متراکم پرهیز کنیم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با افزایش میزان تولید و ساخت مسکن شاهد کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور خواهیم بود.

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه ساخت مسکن در کشور می تواند رشد بالا در اقتصاد ایجاد کند گفت: در بحت تورم وزن بخش مسکن بسیار بالا است بنابراین در صورتی که تولید و عرضه مسکن را افزایش دهیم، هم شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود و هم این امر زمینه ساز افزایش اشتغال و کاهش نرخ تورم خواهیم بود.

او ادامه داد: در بخش عرضه مسکن برای این که دهک های پایین جامعه درحوزه مسکن توانمند شوند باید زمین در شهر ها و روستا ها با هزینه صفر عرضه کنیم و دولت و بنیاد مسکن بدون آنکه پولی بابت زمین دریافت کنند اراضی دولتی را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بتوانند بر روی این اراضی مسکن بسازند.

عباسی اظهار کرد: در صورتی که ساخت این واحدها به صورت یک طبقه حیاط دار باشد هزینه های ساخت بسیار کاهش می یابد و مسکن های یک طبقه هم هزینه های ساخت را کاهش می دهد و هم زمان ساخت را کوتاه تر می کند و از سوی دیگر مصالح مورد نیاز برای ساخت کمتر می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه با افزایش تولید مسکن شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در پهنه کشور و کاهش نرخ تورم خواهیم بود افزود: ضروری است زمین با هزینه صفر تامین و نباید واحد های مسکونی متراکم بسازیم چراکه اجرای این طرح باعث افزایش زمان تولید مسکن می شود و از سوی دیگر مصرف مصالح ساختمانی را افزایش می دهد.

عباسی توضیح داد: در خانه های یک طبقه مردم با سلیقه خود اقدام به ساخت واحدهای مسکونی می کنند و از سوی دیگر ساخت این واحدها به صورت تدریجی هم امکان پذیر است و سازنده و متقاضی می تواند به تدریج واحد مسکونی خود را تکمیل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال 1401 همه تلاش خود را به کار بستیم تا زمینه حل اساسی‌ترین مسئله در کشور یعنی مسکن را فراهم کنیم افزود: مسکن، بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد و زمانی که شما مسئله سرپناه یک خانواده را حل کنید به ویژه برای دهک های کم درآمدی، یعنی به لحاظ اقتصادی نیمی از هزینه وی را کاهش داده‌اید و از این طریق به معیشت خانواده کمک کرده‌اید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا