اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

حداقل متراژ واحدهای نهضت ملی 75 متر است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در شهرهای جدید تا شهریور ۱۴۰۲ خبر داد و گفت:  متراژ واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن بین ۷۵ تا ۱۱۰ متر مربع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم تجلیل از بانوان برتر شهرهای جدید، گفت: واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن با سرعت و کیفیت در شهرهای جدید در حال انجام است.

معاون  وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رویکرد ساخت مسکن نهضت ملی، احداث واحدهای یک طبقه حیاط‌دار است، گفت: یک رویکرد ساخت در شهرهای جدید بدین نحو است که چنانچه متقاضیان متمایل باشند طبق شرایط به آنها زمین اختصاص خواهد یافت تا به احداث مسکن اقدام کنند. همچنین بر اساس سهمیه هر شهر متقاضیان تسهیلات نهضت ملی مسکن دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در روش دیگر، شرکت عمران شهرهای جدید برای متقاضیان خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار احداث می‌کند که هزینه ساخت واحدهای یک طبقه حیاط‌دار که عمدتا در شهرهای کوچک  انجام می‌شود با متری ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان احداث خواهد شد.

جعفری توضیح داد: برای شهرهای جدید که متقاضی زیاد و اراضی کم است واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در ۴ الی ۷ طبقه احداث می‌شود و قرارداد ساخت این واحدها متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با محاسبه نرخ تعدیل به متری ۷ میلیون تومان می‌رسد.

جعفری گفت: با انبوه‌سازان مدیریت هزینه خواهیم کرد تا قیمت تمام‌شده ساخت مسکن در دامنه متری ۷ میلیون تومان باقی بماند و ساخت واحدها با همین قمیت به اتمام برسد که برای این منظور سهم مشاعات را کاهش می‌دهیم. واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن بین ۷۵ تا ۱۱۰ متری احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر نیز اعلام کرد: با دستور رئیس‌جمهور تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید سرعت خوبی پیدا کرد؛ در حال حاضر ۳۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در حال تکمیل است که برنامه ریزی شده تا در زمان شهریور ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا