اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دستگاه‌های دولتی نباید در طرح نهضت ملی مسکن سنگ اندازی کنند

نماینده وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن از سنگ اندازی برخی از دستگاه ها نظیر وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، شهرداری ها و... در طرح نهضت ملی مسکن انتقاد کرد و گفت: اگر طرح نهضت ملی مسکن نام ملی را یدک می کشد لازم است که همه دستگاه ها برای اجرای بهینه این طرح همکاری داشته باشند.

حسن تیزمغز ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن لازم است همه دستگاه های مربوطه با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عنوان مثال همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات بانکی از اهمیت بالایی دارد. اما متاسفانه در حال حاضر بانکها به جای عمل کردن به وظیفه اصلی خود به بنگاه داری مشغول هستند.
تیز مغز در ادامه همچنین تبادل فناوری های نوین را در طرح نهضت ملی مسکن ضروری ارزیابی کرد و عنوان داشت: به منظور انتقال تکنولوژی در طرح نهضت ملی مسکن از کشورهای خارجی مختلفی بهره خواهیم گرفت و در حال حاضر بسیاری از کشورها نظیر بلژیک، آلمان، امارات، ترکیه و… در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن با ذکر مثالی خاطر نشان ساخت: به عنوان مثال گروهی از متخصصان یکی از کشورهای یاد شده،پیشنهاد داده است که با  راه‌اندازی یک کارخانه می‌توانند، نسبت به ساخت ۸ واحد مسکونی در طول روز اقدام کنند.با توجه به این امر می توان گفت قطعاً ورود شرکت‌های خارجی فرصت مناسبی برای تبادل تکنولوژی در نهضت ملی مسکن ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: مقرر شده است در ازای ساخت وساز شرکتهای خارجی در طرح نهضت ملی مسکن از طریق تهاتر نفت، دستمزد این شرکتها را پرداخت کنیم.
تیزمغز اذعان داشت: همچنین با توجه اینکه در ساخت این واحدها از مشاوران ایرانی بهره گرفته می شود، بنابراین دغدغه‌ای درباره بومی‌سازی این واحدها وجود ندارد همچنین اولویت به کارگیری نیروهای کار در این پروژه ها نیروهای ایرانی هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا