اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بهره گیری از تعاون‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، می تواند نقطه عطفی باشد

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با انتقاد از اینکه میزان بهره گیری از ظرفیت تعاونی های مسکن در طرح نهضت ملی مسکن با اسناد بالادستی نظام انطباق ندارد به دولت توصیه کرد از پتانسیل مردمی و تعاونی در طرح نهضت ملی مسکن بهره ببرد.

دکتر خشایار باقرپور ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: با توجه به مشکلات بخش مسکن، لازم است که از ظرفیتهای مردمی و زیرساختهای قانونی که تشکلهای مردم نهاد دارند، استفاده بهینه شود.

وی افزود: در این راستا لازم است از پتانسیل شرکتهای تعاونی مسکن که عمدتا با دوایر دولتی در ارتباط هستند و همچنین تعاونی های انبوه سازی مسکن به نفع بازار مسکن بهره گرفت.

باقرپور با انتقاد از سهم ناچیز تعاونی های مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در حالی بر اساس تفاهم نامه مشترک بین وزارت راه و تعاون، سهم تعاونی ها از هدف گذاری ساخت 4 میلیون مسکن طی چهار سال، ساخت 400 هزار واحد مسکونی است که این رقم با اسناد بالادستی نظام تطبیق ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران خاطرنشان ساخت: بر اساس سند توسعه تعاون که سال 1392 به تصویب رسیده است، 50 درصد از سهم تولید مسکن کشور در بخش تعاون پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به سند یاد شده، از تکلیف قانونی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، دو میلیون می بایست توسط بخش تعاون اجرایی شود.

باقرپور اذعان داشت: فارغ از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن و امکان اجرایی کردن این طرح بر اساس پیش بینی ها، استفاده از ظرفیت تعاونی ها در طرح نهضت ملی مسکن، می تواند نقطه عطفی در این طرح باشد و لازم است که دولت از دوسال باقی مانده از ظرفیت تعاونی های مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بهره بگیرد تا شاهد فعال شدن این طرح باشیم.

باقرپور همچنین درباره آخرین وضعیت واحدهای تعاونی ساز در طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: براساس گزارشهای ارسالی مربوطه، این واحدها وارد مرحله اجرایی شده اند و نیمی از این واحدها در مرحله ساخت هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا