اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت انبوه‌سازان برای رفع موانع طرح نهضت ملی مسکن

نماینده مجلس تامین مالی را از بزرگترین چالشهای طرح نهضت ملی مسکن دانست و به دولت توصیه کرد از انبوه سازانی که برای ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده اند حمایت جامع به عمل بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه با بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، با تاکید بر اینکه با توجه به اراضی مرغوب در سطح کشور، امکان تامین زمین برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن دارای مشکل خاصی نیست خاطرنشان ساخت: تامین زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن یک اولویت است که اجرای این سیاست متوجه سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه است که البته انصافا سازمان اوقاف اقدامات موثری در این راستا انجام داده است.

وی اذعان داشت: موضوع تامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از مسایل کلیدی این طرح است که می توان گفت این امر پروژه نهضت ملی مسکن را باچالش و دست انداز مواجه کرده و سبب ایجاد مشکلات عدیده برای متقاضیان این پروژه شده است.

آزادی خواه تورم مصالح ساختمانی را از عواملی گران شدن هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی ارزیابی کرد و توضیح داد: برای کنترل هزینه های ساخت مسکن ملی دولت باید چاره اندیشی کند، ضمن اینکه دولت باید از انبوه سازان و پیمانکارانی که برای ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده اند، حمایت جدی به عمل آورد و با حمایت از آنها و تامین خواسته هایشان، زمینه سرعت دهی به طرح نهضت ملی مسکن را فراهم کند.

وی گفت: همکاری بانکها، بخش خصوصی و دولت سبب موفقیت طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد.

آزادی خواه در واکنش به ارزیابی عملکرد دولت در طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: پروژه نهضت ملی مسکن، پروژه بزرگی است. می توان گفت شاه بیت وعده های ریاست جمهوری محترم، ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: عزم دولت در حوزه مسکن بسیار جدی است، اما قطعا با مدیریت بهینه و سرعت دهی به کار، می تواند طرح نهضت ملی مسکن را به نتیجه برساند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا