اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

آمادگی شورای عالی استانها برای کمک به دولت در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه رونق نوسازی در بافتهای فرسوده می تواند بستر بسیار مناسبی برای حل مشکلات مربوط به حوزه مسکن باشد در عین حال بر نقش شورای عالی استانها برای حل مشکلات مسکن تاکید کرد و گفت: با توجه به تعامل بسیار مطلوبی که بین وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی استانها ایجاد شده است، امیدواریم که شاهد کاهش مشکلات بخش مسکن باشیم.

پرویز سروری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین گفت: هر چند که به دلیل مشکلات مربوط به بافتهای فرسوده و نیز کمبود مسکن، این حوزه به یک تهدیدی تبدیل شده است، اما ما به دنبال آن هستیم که تهدیدهای موجود در بخش مسکن را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه رونق بخش مسکن نقش بسیار مهمی در ایجاد فرصتهای اشتغالزایی دارد اذعان داشت: همچنان که بارها تاکید کرده ایم، این شورا آماده است که با همکاری با دولت مشکلات بخش مسکن را حل کند.

وی گفت: این شورا در مواردی نظیر مسکن استطاعت پذیر، حل معضل بافتهای فرسوده می تواند نقش بسیار کلیدی داشته باشد و امیدواریم که با تعاملی که بین وزارت راه وشهرسازی و شورای عالی استانها ایجاد شده است، از ظرفیت این شورا به نفع بازار مسکن، استفاده حداکثری شود.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه بر تبعات ناشی از تعلل در بازآفرینی بافتهای ناکارآمد شهری تاکید کرد و گفت: بدون شک، هر چقدر که در احیای بافتهای فرسوده تاخیر وجود داشته باشد،شاهد تشدید مشکلات این حوزه خواهیم بود که آثار زیانبار آن هم متوجه دولت و هم مردم خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه ای که سال گذشته این شورا با مسوولان مختلف در حوزه مسکن داشت گفت: بافتهای فرسوده به صورت بالقوه تهدیدی بزرگی محسوب می شود و شورای عالی استانها در حد توان خود سال گذشته جلسات مختلفی با مسوولان مختلف مربوطه برگزار کرد تا بتواند زمینه رفع مشکلات مربوط به احیای بافتهای فرسوده را فراهم کند و امیدواریم که با توجه به اعطای طبقات تشویقی مصوب کمیسیون ماده 5 و همچنین رفع موانع موجود، سرعت نوسازی در بافتها در پایتخت افزایش پیدا کند.

رئیس شورای عالی استانها همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن نیز اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند نقش بسیار خوبی در خانه دار کردن گروه های هدف و مخصوصا دهک های پایین درآمدی داشته باشد و شورای عالی استانها به دنبال آن است که در حوزه مسکن استطاعت پذیر نقش آفرین باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه اعضای این شورا از معتمدین هر محله هستند، می توان از ظرفیت آنها برای ساخت و ساز مسکن در قالب تعاونی بهره گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا