اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

نهضت ملی مسکن فاقد الگوی مالی مشخص است

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: در پروژه های نهضت ملی مسکن از یک الگوی مالی مشخصی استفاده نشده بنابراین توفیقاتی در این بخش به دست نیامده است.

محمد مرتضوی، رئیس انجمن انبوه‌سازان در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین،  با بیان اینکه پروژه عظیم و گسترده نهضت ملی مسکن با هدف تولید سالی یک میلیون واحد مسکونی متاسفانه در تحقق اهداف و پیش‌بینی ها توفیقات چندانی به دست نیاورد گفت: مهم ترین دلیل این اقدام مربوط می شود به موضوع تورم های پی در پی و افسار گسیخته و شدیدی که در حوزه قیمت تمام شده مسکن وجود داشته است.

او ادامه داد: در حوزه اقتصادی ما با این تورم ها در کل بخش ها روبرو بودیم و تنها در حوزه مسکن نبوده است اما به دلیل اینکه ما در پروژه نهضت ملی مسکن از یک الگوی مالی مشخص مبتنی بر تسهیلات بانکی استفاده نشده مشکلات زیادی در این حوزه ایجاد شده است.

مرتضوی اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن قرار بودبخشی از منابع از طریق تسهیلات بانکی تامین شود و سهم آورده متقاضی هم مشخص بود و برای تکمیل منابع مالی مسکن به این دو شیوه تامین مالی دیده شده بود اما هم در منابع پرداختی مردم محدودیت وجود داشت و هم در منابع مالی بانکی بنابراین اجرای این طرح با کندی روبرو شده است‌.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور تاکید کرد: ما قیمت مسکن را هم راستا با تورم افزایش ندادیم. ما نتوانستیم تسهیلات را به میزان افزایش نرخ تورم بالا ببریم. مردم و گروه های هدف شرایط سختی برای معیشت روزانه خودشان هم دارند بنابراین در این حوزه اتفاقی حاصل نشد.

او اظهار کرد: بنابراین باید در سال جدید اعداد و ارقام افزایش پیدا کند. از سوی دیگر ما نتوانستیم موفقیت های چشم گیری در این حوزه به دست آوردیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا