اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

از مکانیزم تهاتر برای تکمیل پهنه جنوبی نمایشگاه شهر آفتاب بهره خواهیم گرفت

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب از تکمیل پهنه جنوبی نمایشگاه شهر آفتاب با روش تهاتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما در جریان برگزاری تور بازدید خبرنگاران از نمایشگاه شهر آفتاب، آقای عباس تقدسی نژاد در نشست خبری با خبرنگاران درپاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین به نقل از  درخصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل نمایشگاه بین اللملی شهر آفتاب گفت: نمایشگاه به دو بخش پهنه جنوبی و شمالی تقسیم شده است. در پهنه شمالی که سالنهای نمایشگاهی تشکیل می شوند تا 120 هزار متر مریع سالن نمایشگاهی، همایش و بخش های خدماتی باید ساخته شود.

وی گفت: اما 36 هزار متر مربع باقی مانده با بودجه فعلی دو هزار و 160 میلیارد تومانی که امسال به تصویب شورای شهر تهران و مدیریت شهری رسیده است انجام می شود.

وی با بیان اینکه اعتماد نهادهای مرتبط در خصوص عملیاتی شدن انتقال نمایشگاه های تخصصی به نمایشگاه شهر آفتاب نقش بسزایی در تزریق بودجه دارد تاکید کرد: برای توسعه پهنه جنوبی نمایشگاه به دنبال آن هستیم با شرکتهایی که قصد ایجاد نمایشگاه دایمی دارند وارد مشارکت شویم.

وی گفت: در قالب این روش، مابه ازای سهم شهرداری که موارد مختلفی نظیر، زمین، مجوزهای ساخت و… می شود، شرکتها ملزم می شوند که در قالب تهاتر، بخش شمالی نمایشگاه را توسعه دهند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در ادامه تاکید کرد:

اهمیت انتقال نمایشگاه‌های تخصصی به شهرآفتاب بار‌ها توسط مدیران شهرداری تهران و اعضای شورای شهر از جمله آقای چمران رئیس شورای شهر گوشزد شده است.

وی گفت: مبنای برگزاری نمایشگاه در دنیا متراژ فروشی و اجاره بر مبنای متراژ نیست و این رویه اشتباهی است که در پایتخت از گذشته وجود داشته است. در دنیا مشارکت با شرکت‌های مختلف تجاری، بازرگانی و شراکت در سهام آن‌ها در حوزه نمایشگاهی مرسوم است.
تقدسی نژاد اذعان داشت: مزاحمت‌های متعددی از جمله تشدید ترافیک در محدوده پرتردد خیابان سئول و مسیر‌های مواصلاتی اطراف آن و در پی آن گلایه‌های ساکنین مجاور نمایشگاه سئول، تشدید آلودگی هوا و هزینه ۲ برابری اجاره غرفه نسبت به نمایشگاه شهرآفتاب از جمله پیامد‌های برگزاری نمایشگاه داخل شهر است.

وی خاطر نشان ساخت: یرای برگزاری نمایشگاه در شهرآفتاب تعرفه ۱۳۰ هزار تومان به ازای هرمترمربع در نظر گرفته شده که این مبلغ کمتر از نصف نمایشگاه سئول است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا