اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تاکنون فقط یک‌سوم نخاله‌های ساختمانی استحصال شده است

شهردار تهران با بیان  اینکه تا کنون تنها یک سوم نخاله های ساختمانی استحصال شده است گفت: به دنبال ساماندهی و انتظام بخشی به فرآیند تخریب ساختمانها و نخاله های ساختمانی هستیم و اکنون حدود ۱۰ هزارتن از ۳۰ هزار تن نخاله ساختمانی استحصال می شود که با راه اندازی  کارخانه بازیافت در منطقه چهار در فاز اول سه هزار و ۳۰۰ تن و در ادامه تا هشت هزار تن به این ظرفیت اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان، علیرضا زاکانی، در آئین آغاز عملیات اجرایی نظام تحول امور رفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و بهره‌برداری از کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی که امروز-شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲_ در نودمین پویش امید و افتخار، برگزار شد، اظهار کرد: در شهر تهران نوع قراردادها در زمینه جمع آوری پسماند معیوب بود و از این نقص سو استفاده می شد و بار شهر به زمین می ماند. گرچه زحماتی در گذشته کشیده شده اما بیشتر نقش مسکن داشته است.

زاکانی با بیان اینکه کار جدی در این زمینه انجام نشده بود، گفت: با توجه به اینکه انتظارات در حوزه پسماند زیاد است، در این مدت ماموریت جدیدی در زمینه تحول در نظافت شهر در دستور کار خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت. به طوری که ابتدا باید پیمان ها و قراردادها را اصلاح می‌کردیم؛ در گذشته به گونه ای بود که هر ناحیه برای زباله خشک و تر قراردادی داشت و البته هر بزرگراه نیز یک قرارداد داشت.

شهردار تهران دلیل انتخاب مدیرعامل فعلی سازمان مدیریت پسماند را -قبل تر شهردار منطقه ۶ بوده است- ایجاد تحول در حوزه پسماند دانست و ادامه داد: پیمان های زیادی وجود داشت و هیچ نظام یکپارچه ای وجود نداشت. به همین دلیل هم در موضوع انتقال و جمع آوری پسماند با شبکه های متعددی که شکل گرفته بود، مواجه بودیم که مشکلات بسیاری ایجاد کرده بود. اما با تغییراتی که اعمال شده در حال حاضر ۱۴ پیمانکار متولی جمع آوری پسماند تر و خشک و همچنین برف روبی و رفت و روب شده اند. به طوری که خود پیمانکاران موظف شده اند تجهیزات را تامین کنند. اکنون ۲۰۰ دستگاه مکانیزه وارد ناوگان رفت و روب و جمع آوری شده اما حداقل نیاز شهر ۴۸۰ دستگاه است.

شهردار تهران با بیان اینکه روزانه هفت میلیون تن زباله در تهران تولید می شود، گفت: وجود پیمانکاران و متولیان متعدد ظلم بزرگی به تهران بود که با قبول مسوولیت پیمانکاران دیگر شاهد دست های ناثواب در موضوع زباله گردی نخواهیم بود و با همکاری دستگاه ها مراکز خرید زباله برچیده و پرونده زباله گردی بسته خواهد شد.

زاکانی در مورد کارخانه زباله سوز ۶ هزار تنی نیز گفت: در سفر به کشور چین در این خصوص تفاهم نامه ای بسته شد و مسیر راه اندازی این دستگاه در حال دنبال شدن است.

زاکانی با تاکید بر اینکه تغییر چهره شهر در حوزه زیباسازی هم مسیرش را طی می کند، ادامه داد: قطعا چهره شهر تغییر خواهد کرد. به طوری که در بستر جمع آوری زباله، نوع و مسیر انتقال به جنوب شهر اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است. در زمینه جمع آوری زباله های ساختمانی و نوع انتقال آنها نیز همین طور. انشالله در آینده نزدیک با هماهنگی معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و معاونت امور مناطق چهره شهر تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما به پیمانکاران به عنوان شرکای خود در شهر نگاه می‌کنیم و از پیمانکاران درخواست می کنم حق و حقوق کارگران را متناسب با میزان کاری که انجام می دهند، بدهند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا