اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

قوانین و مقررات ملی ساختمان جدی گرفته شود

استاندار تهران با اشاره به اینکه نظارت بر ساخت و سازها امری ضروری است، لزوم توجه جدی به اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را خواستار شد.

علیرضا فخاری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات ساختمان از سوی تمام نهادها امری الزامی است و برخلاف تصور، اجرایی کردن قانون هزینه زا نیست بلکه در بردارنده فایده و پیامدهای مثبت دراز مدت خواهد بود که هم سبب رفاه بهره برداران ساختمانی و هم سبب حفظ سرمایه های ملی کشور می شود.

استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: به منظور ساخت مسکن ایمن و با کیفیت لازم است هر فردی که قصد ساخت و ساز دارد، در قالب استانداردها و قوانین و مقررات ساخت و ساز عمل کند.

استاندار تهران همچنین به بیان نقطه نظر خود درباره طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و عنوان کرد: قاعدتا به منظور رفع نیازهای مردم در حوزه مسکن، تولید مسکن با حمایت دولت امری ضروری است. در همین راستا البته دولت تلاش وافری را انجام داده است و در قالب طرح نهضت ملی مسکن به دنبال پاسخگویی به بخشی از نیازهای مردم در حوزه مسکن است.

فخاری گفت: بنده به واسطه مسوولیت گذشته ام در وزارت راه و شهرسازی در زمان خدمت مرحوم مهندس قاسمی، شاهد بودم که تامین زمین بر اساس مبانی کارشناسی و منطبق با چارچوبهای قانونی صورت گرفته بود.

وی تاکید کرد: مساله مهم،تخصیص تسهیلات به این طرح از طریق همراهی بانکها و نیز بهره گیری از ظرفیتهای مردمی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

فخاری تصریح کرد: در همین حال باید با رعایت اصول شهرسازی و تامین زیرساختها از ساخت وسازهای مرتفع عبور کنیم و به سمت ساخت و سازهای افقی با ایجاد ظرفیت سازی های جدید گام برداریم.

استاندار تهران اذعان داشت: موفقیت دولت در طرح نهضت ملی مسکن، نقش مهمی در خانه دار شدن مردم دارد و امیدواریم که با تعامل دستگاه های ذی ربط، این طرح به سرانجام برسد.

گفتنی است، استاندار تهران، به کمپین “نه به تکرار متروپل” که از سوی رسانه ساختمان آنلاین طراحی شده، پیوسته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا