اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

نقش گرانی مصالح ساختمانی در طولانی شدن تکمیل واحدهای مسکن مهر

پروژه‌های مسکن مهر در بسیاری از شهرها به بیش از ۱۵ سال رسیده است این در حالی است که در ۱۰ سال پیش بسیاری از وزرای راه و شهرسازی وعده داده بودند که آنها را تا پایان دولت خود تحویل می دهند.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین،  یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی که حدود دو دهه است در کشور آغاز به کار کرده و در زمان کلید زدن این پروژه قصد داشتند آرزوی خانه دار شدن را برای بسیاری از متقاضیان برآورده کنند اما در آن دوره متقاضیان تصور نمی کردند که ممکن است بسیاری از دار و ندارشان را بفروشند اما خانه دار نشوند.

بر اساس این گزارش مسکن مهر یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پروژه‌های مسکونی است که بیش از سه دولت را درگیر خود کرده و هنوز هم واحدهایی که باقی مانده بعید است تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد و همچنان در برخی از شهرها مانند پردیس تا دولت چهاردهم هم ادامه می یابد.

بسیاری از متقاضیان مسکن مهر در شهر پردیس هنوز بعد از گذشت ۱۵ سال واحدهای خود را تحویل نگرفته اند.
جاویدی یکی از متقاضیان مسکن مهر در پردیس به ساختمان آنلاین گفته است: در سال ۹۰ برای مسکن مهر در فاز ۱۱ ثبت نام کرده ام اما هنوز بعد از گذشت ۱۱ سال واحد من را تحویل نمی دهند و هنوز پروژه من در مرحله سفت کاری قرار دارد.

او می گوید: پیمانکارانی که برای این پروژه در نظر گرفته اند اصلا با دولت همکاری نمی کنند و هر بار متقاضیان به آنها مراجعه می کنند، میگویند مصالح ساختمانی گران شده بنابراین فایده ای ندارد پروژه را پیش ببریم.

این مشکل نه تنها در پردیس بلکه در بسیاری از شهرهای جدید وجود دارد و روز گذشته هم که وزبر راه وشهرسازی به شهر جدید هشتگرد مراجعه کرده بود بسیاری از متقاضیان برای اعتراض جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر خود و یا ناقص تحویل دادن واحدها به آنها معترض بودند که در نهایت تنها جواب بذرپاش به متقاضیان آن بود که تا آخرین مرحله حل مشکل مسکن مهر در کنار شما خواهیم بود.

همچنین علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به خبرنگار ما گفت: پروژه مسکن مهر در تمامی شهرهای جدید در حال اجرا است و تمام توان خود را از طریق تامین منابع مالی داخلی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر به کار خواهیم گرفت.
او ادامه داد: پرونده مسکن مهر در بسیاری از شهرهای جدید در سال آینده بسته می شود.

بر اساس این گزارش پروژه مسکن مهر در بسیاری از شهرهای جدید کلید خورده است که در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ، باعث شده که قیمت اين پروژه ها در اطراف تهران چند میلیاردی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا