اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

قیمت تمام شده مسکن ملی مقطوع نخواهد بود

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اعلام نهایی قیمت تمام شده مسکن ملی در استان تهران تا 48 ساعت آینده خبر داد و در عین حال تاکید کرد که این قیمت کاملا کارشناسی و بر اساس جمع بندی اعضای حاضر در جلسه شورای مسکن استان تهران تعیین شده است.

حسین جنتی ضمن اعلام خبر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: مقرر شد قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن از طریق شورای مسکن استان مشخص شود و ظرف ده روز توسط معاونت مسکن وزارتخانه راه و شهرسازی تایید و ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا جلسه ای در شورای مسکن استان تهران با حضور استاندار تهران، نمایندگان انجمن انبوه سازان تهران، ادارات و سازمانهای ذی ربط تشکل شد  و قیمت کارشناسی و نهایی ساخت نهضت ملی مسکن در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت، اما از آنجا که در خصوص قیمت نهایی در آن جلسه، توافق صورت نگرفت، قرار شد ظرف 48 ساعت قیمت نهایی مصوب و ابلاغ شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: تعیین هزینه نهایی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران با محوریت معاونت عمرانی استانداری تهران، سازمان نوسازی مدارس،بنیاد مسکن، اداره کل راه وشهرسازی و شورای فنی صورت خواهد گرفت و پیش بینی می کنیم که قیمت نهایی ظرف 48 ساعت آینده مصوب و ابلاغ شود.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش هزینه های ساخت تحت تاثیر تورم آیا این قیمت در طول اجرای پروژه تغییر خواهد کرد یا خیر نیز توضیح داد: هزینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن مقطوع نیست و تعدیل به آن تعلق خواهد گرفت و این امر باعث جبران نوسانات قیمت خواهد شد و البته تعدیل قیمتها بر اساس شاخصهای سازمان برنامه بودجه ابلاغ خواهد شد.

این مقام مسوول همچنین در واکنش به برخی از گمانی زنی ها مبنی بر حذف آسانسور در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به منظور کاهش هزینه های ساخت، ضمن رد این ادعا گفت: کلیه واحدهای آپارتمانی که در سراسر کشور و مخصوصا در استان تهران در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته می شوند دارای آسانسور خواهند بود.

وی همچنین در خصوص استقبال انبوه سازان استان تهران از قیمت تعیین شده ساخت نهضت ملی مسکن نیز گفت: با توجه به اینکه در جلسه تعیین قیمت تمامی دست اندرکاران ساخت و مخصوصا پیمانکاران حضور داشته اند و تعیین قیمت بر اساس مبانی کارشناسی و اعمال نظرات بوده است، بنابراین از این نظر مشکلی وجود ندارد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا