اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دولت باید به دهک‌های ضعیف درآمدی، مسکن رایگان اعطا کند

نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه دولت باید به دهک های یک تا سه درآمدی که از توان مالی مناسب برخوردار نیستند مسکن رایگان دهد بر لزوم تخصیص یارنه های حمایتی به گروه های هدف طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیستند و بنابراین دولت باید با پرداخت یارانه های حمایتی نسبت به توانمندسازی این افراد به منظور خانه دار شدن اقدامات لازم را انجام دهد.

آقای حسن تیز مغز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: از جمله پیش شرطهای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، همکاری مطلوب نظام بانکی با طرح نهضت ملی مسکن است، اما متاسفانه بانکها عمدتا به دنبال بنگاهداری هستند.

وی گفت: با توجه به عدم همکاری بانکها در طرح نضهت ملی مسکن، تدابیری در برنامه هفتم توسعه کشور دیده شده است تا بانکها ملزم به همکاری با طرح نهضت ملی مسکن شوند.

تیز مغز افزود: همکاری دستگاه های ذی ربط برای واگذاری اراضی مازاد خود به طرح نهضت ملی مسکن نیز نقش مهمی در سرعت بخشی به ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن دارد.

مشاور وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان ساخت: دولت مکلف است برای دهک‌های یک تا ۳ جامعه که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند مسکن رایگان ارایه دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا