اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

جامپینگ قیمت مسکن در روزهای پایانی سال

در حالی برخی از متقاضیان در روزهای منتهی به پایان سال با اتکا به پس انداز های خود قصد خرید ملک را داشتند اما در شرایط کنونی با اعلام متوسط ۵۵ میلیون تومان تمامی آروزهای متقاضیان از بین رفت.

به گزارش ساختمان آنلاین، این روزها با توجه به نزدیک شدن به انتهای سال بسیاری از متقاضیان خرید مسکن تمایل دارند پیش از اتمام سال اقدام به خرید مسکن کنند چرا که همواره این موضوع مطرح است که بعد از سال گران می شود.

اما در شرایط کنونی و با اعلام جدیدترین قیمت های مسکن توسط مرکز آمار میانگین قیمت خرید ملک در تهران به ۵۵ میلیون تومان رسیده که حاکی از رشد صعودی و جهشی قیمت مسکن در یک ماه را نشان می دهد.

این در حالی است که در آذرماه مرکز آمار، متوسط قیمت به حدود ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده بود و تعداد معاملات نیز تا ۹ هزار و ۵۰۸ عدد رشد کرده بود اما بعد از گذشت یک ماه رشد ۴میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر متر مربع نشان دهنده یک جامپینگ قیمتی در بازار مسکن است.

این ماه نیز متوسط قیمت مسکن به طور کلی مسیری افزایشی را در پیش گرفته و با ۸/۹ درصد افزایش به ۵۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان رسیده است. از سوی دیگر معاملات نیز صعودی بوده و حالا با ۲۷/۷ درصد رشد عدد ۱۲ هزار ۱۳۹ را تجربه کرده است.

بیشترین رشد قیمت متعلق به منطقه ۱۱ با حدود ۱۹ درصد رشد است. این منطقه در آذرماه ۳۴ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان قیمت داشته و حالا قیمت ۴۰ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان را ثبت کرده است.

غلامی یکی از مشاوران املاک در این منطقه به خبرنگار ساختمان آنلاین گفت: چنین رشد قیمتی در این منطقه بی سابقه بوده و در پایین ترین محلات این منطقه تاکنون چنین رشد قیمتی را نداشته ایم.

او ادامه داد: برخی از محلات منطقه ۱۱ جزو مناطق جنوبی تهران محسوب می شود و معمولا مهاجر پذیر از سایر مناطق شمالی و غربی تهران است اما در حال حاضر با این رشد قیمتی بسیاری از افراد دیگر حتی امکان رهن واحد مسکونی را هم دیگر پیدا نمی کنند.

براساس این گزارش در حالی که همواره دولت وعده ساخت مسکن می دهد و اعلام می کند کشور را به یک کارگاه بزرگ نهضت ملی مسکن تبدیل می کنیم اما از سوی دیگر شاهد آن هستیم که این بازار رها شده و قیمت ها روز به روز روند جهشی و رو به رشد به خود گرفته است.

در همین رابطه مرتضوی رئیس کانون سراسری انبوه سازان به ساختمان آنلاین گفت: بازار مسکن در شرایط کنونی نرخ ارز و اقتصادی روند رو به رشدی به خود گرفته و در صورتی که اقدامات لازم برای کنترل قیمت ها در این بازار صورت نگیرد این جهش قیمتی ادامه خواهد یافت.

او ادامه داد: دولت باید ابزارهای لازم برای کنترل قیمت ها در این بازار را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن باشیم.

براساس این گزارش در شرایطی که برخی از متقاضیان شاید با تمامی پس اندازه‌ای خود می‌توانستند یک واحد نقلی خریداری کنند اما در حال حاضر با این روند رو به رشد قیمتی تمامی آروزهای متقاضیان از بین رفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا