اخبار ساختمان آنلاینمجله خبری

شکل گیری کارگروه مشترک میان شورای عالی استان‌ها و قوه قضاییه

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه تعاملات این شورا با قوه قضاییه باعث گره گشایی از مشکلات جامعه شورایی و مردم خواهد شد در عین حال تاکید کرد: کارگروه مشترک میان شورای عالی استان‌ها و قوه قضاییه شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، پرویز سروری در نطق پیش از دستور خود در هجدهمین اجلاس عمومی این شورا با اشاره به نشست مشترک با قوه قضاییه، از ریاست این قوه و معاونین وی تشکر کرد و گفت: آنچه مشخص است این است که خروجی این جلسات باید به گره گشایی از مشکلات جامعه شورایی منجر شود.

وی افزود: اگر تعاملات مناسبی با قوه قضاییه وجود نداشته باشد، جامعه شورایی با معضلات زیادی مواجه می‌شود و باید ارتباط تنگاتنگ بین ما و قوه قضاییه وجود داشته باشد وگرنه ممکن است برای مردم زحمات زیادی ایجاد کند. در این راستا و از ثمرات جلسه دیروز این بود که کمیته مشترک با قوه قضاییه تشکیل خواهد شد و دبیرخانه ما این موضوع را تمشیت کند تا  جلسات مشترک به صورت مستمر گذاشته شود تا مشکلات را رفع کنیم و به تفاهم مشترک برسیم.

سروری اظهار داشت: از معاونین قوه قضاییه به صورت مستمر دعوت خواهیم کرد که در جلسات حضور داشته باشند تا به صورت تخصصی مسائل بررسی شود. نگاه شخص اژه‌ای به مشکلات موجود، امید زیادی ایجاد می‌کند تا بتوانیم رفته رفته این مشکلات را از پیش برداریم تا فضای خدمت را بیش از پیش فراهم کنیم چرا که نکاتی که بین ما و قوه قضاییه مطرح شد، نویدبخش فصل نوینی است که فضا را برای همکاری‌های مشترک فراهم می‌کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: کار فشرده‌ای با وزارت کشور انجام شد، کتابچه‌ای از مسائل و پیشنهادات جامعه شورایی آماده کردیم و به دولت ارسال شد که دولت قسمتی را در برنامه قرار داد و قسمتی قرار نداد. جلساتی با معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم و اما  دوباره تمام پیشنهادات را از مجلس پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: فقط در کمیسیون شوراهای مجلس، ۶ هزار پیشنهاد برای برنامه هفتم توسعه آمده است و وقت مجلس اجازه نمی‌دهد و ما باید پیشنهادات خود را در یک ماده و پیشنهاد خلاصه می‌کردیم. و این موضوع اتفاق افتاد و تمام پیشنهادات را در قالب یک پیشنهاد جمع‌آوری کردیم و در اختیار مجلس گذاشتیم. همچنین در هفته گذشته جلسه خوبی با نایب رئیس کمیسیون تلفیق داشتیم و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و پیشنهاد خود را تطبیق دادیم و منتظریم در این کمیسیون مطرح شود تا انتظارات جامعه شورایی، جامه عمل پوشانده شود.

سروری با تأکید بر امر آموزش شوراها، بیان کرد: نشست مثبتی در تهران با حضور مراکز پژوهش شوراها و شهرداریهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با موضوع آسیب‌شناسی برنامه هفتم توسعه در تهران شکل گرفت که بسیار مثمر ثمر بود، باید از استان‌های آذربایجان غربی و سمنان نیز تشکر کنم که در زمینه برگزاری آموزش‌ها فعال بودند و درخصوص بازآفرینی شهری و مقررات شوراها جلسات خوبی داشتند.

وی برگزاری این جلسات را در کیفیت‌بخشی و کاهش تخلفات مؤثر دانست و افزود: در جاهایی که دوره‌های آموزشی برگزار شده است به شدت مؤثر بوده و برای مثال در تهران بالای ۶۰ درصد نسبت به سه ماه گذشته سال مشابه، کاهش تخلفات را شاهد بوده‌ایم که این، اهمیت موضوع آموزش شوراها را نمایان می‌کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به خنثی شدن تلاش دشمنان مردم و نظام در تجزیه و براندازی کشور،گفت: دشمن به ویژه در سال گذشته تمام تلاش و ظرفیت خود را به میدان آورد تا ایران را تجزیه کند، تا بین مردم اختلاف ایجاد کند و به براندازی نظام دست پیدا کند.

سروری تصریح کرد: سلبریتی‌های خارجی که برخی نام ایران را هم نشنیده بودند، سازماندهی شدند و علیه ایران توییت زدند، کشور ما را از کمیته بانوان سازمان ملل اخراج کردند، تلاش کردند تا ایران منزوی شود، اما؛ امروز دشمنان این مردم کجا هستند و ایران اسلامی سرفراز کجا؟ منافقین که بیشترین ابزار و عمله این مسائل بودند، در آلبانی چه بر سرشان آمده و امروز در به در شدند و در حقارت مطلق زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: اکنون آیا آمریکا منزوی شده است یا ما، بارها از طریق واسطه‌های‌ مختلف از جمله پادشاه عمان برای مذاکرات مستقیم اعلام آمادگی کرده‌اند اما ما اعلام کردیم تا زمانی که این کشور، قدم‌های مؤثر برندارد و در اجرای توافقات گذشته عمل مؤثر انجام ندهد، جمهوری اسلامی ایران، پای میز مذاکره نخواهد آمد و این ما هستیم که برای آن‌ها شرط می‌گذاریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: آن کشورهایی که در خط مقدم اغتشاشات سال گذشته بودند، حالا در صف انتظار روابط با جمهوری اسلامی هستند. ایران عضو شانگهای شده است، در بریکس نقش ایفا می‌کند، از سویی دلار در مناسبات اقتصادی دنیا در حال تضعیف است و دلازدایی در حال بروز است و آقایی دلار در حال فروپاشی است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا