اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بازنگری طرح جامع تهران بر اساس مساله محوری صورت می گیرد

به دنبال اظهار نظر عضو هیات علمی دانشگاه تهران مبنی بر اینکه بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران باید با رویکرد مساله محوری باشد و محور این بازنگری نیز احیای بافتهای فرسوده، حل معضل مسکن و آلودگی هوای پایتخت باشد، معاون شهرسازی و معماری شهر تهران گفت: ما هم معتقد هستیم که طرح های مساله محور می تواند به شهر تهران کمک کند.

به گزارش خبرنگار ما در جریان برگزاری اولین نشست تخصصی بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران، دکتر سید امیر منصوری، عضو هیات علمی دانشگاه تهران عنوان کرد که بافت های فرسوده، مسکن و آلودگی هوا تهران در حال حاضر سه معضل اصلی شهر تهران هستند و این مشکلات ارتباط معنا داری با هم دارند و حل هر یک اثر مثبتی بر دیگری دارد،به عنوان مثال چنانچه معضل بافتهای فرسوده را حل کنیم به دنبال آن بخش اعظمی از مشکل مسکن در تهران حل خواهد شد.وی تاکید کرد: امیدواریم در جلسات بعدی مربوط به بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران، این موضوعات به صورت مفصل مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد و اتفاق نظر برای بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با رویکرد مساله محوری حاصل شود.

در همین رابطه، حمید رضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: از سال 1393 مصوباتی در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده بود که به طرح تفصیلی شهر تهران خدشه وارد کرده بود. ما معتقد هستیم که طرح تفصیلی شهر تهران حاصل یک نوع مطالعه چندساله بوده است و همه الزامات و راهکارها را برای شهر تهران در یک دوره 15 ساله دیده است و بسیاری از مصوباتی که امروز مورد سوال واقع می شود، همان مصوباتی است که برگشت به طرح تفصیلی است.

وی تاکید کرد: در خصوص پیشنهاد اساتید محترم مبنی بر اینکه در بازنگری طرح جامع تهران به سمت مساله محوری حرکت کنیم ،این پیشنهاد محور همه نگرش های ما است.

اما در شهری مثل تهران طرح های مقید چندین ساله ممکن است که با تحقق 50 درصدی نیز مواجه نشوند همچنان که بر اساس گزارشی که امروز در صحن شورای شهر تهران ارایه شد ،بعد از گذشت 15 سال از زمان تصویب  طرح جامع تهران و همچنین 11 سال از زمان تصویب طرح تفصیلی تهران فقط سی درصد آن یافته است.بنابراین ما هم معتقد هستیم که طرح های مساله محور می تواند به شهر تهران کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا