اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

طرح تفصیلی تهران با نگاه مساله‌محور بازنگری شود

عضو هیات علمی دانشگاه تهران درخواست کرد بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با رویکرد مساله محوری باشد و محور این بازنگری ایمن سازی و احیای بافتهای فرسوده، مسکن و آلودگی هوای پایتخت باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، در جریان برگزاری اولین نشست تخصصی بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران، دکتر سید امیر منصوری در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین گفت: برگزاری اولین نشست تخصصی بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران اقدام مبارکی بود. به خصوص با توجه به راه اندازی نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران، تشکیل این جلسات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی در توضیح مهمترین مبحث مطرح شده در این نشست اظهار داشت: یکی از نکات قابل توجه در این جلسه،پیشنهاد بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با رویکرد مساله محوری بود. مطابق این رویکرد، به جای بررسی همه جانبه طرح تفصیلی شهر تهران که زمانبراست و در عین حال جز نیازهای ضروری امروز شهر تهران نیست با رویکرد مساله محوری به دو یاسه مساله اصلی شهر تهران بپردازیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در تشریح مهمترین مسائل و چالشهای شهر تهران که باید به عنوان محورهای مهم بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران مورد توجه قرار گیرند اظهار داشت: بافت های فرسوده،مسکن و آلودگی هوا در حال حاضر سه معضل اصلی شهر تهران هستند. به دلیل سکونت نیمی از شهروندان تهرانی ها در بافتهای فرسوده، ایمن سازی آنها باید در اولویت قرار بگیرد. همچنین مسکن به دلیل گرانی به یک بحران بزرگ اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده است و بنابراین پرداختن به آن الزام آور است.

وی افزود: در همین حال به دلیل خسارات جانی و مالی وحشتناک ناشی از آلودگی هوا، کنترل آلودگی هوا به یکی از اصلی ترین مطالبه شهروندان تهرانی تبدیل شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان ساخت: سه مشکل یاد شده ارتباط معنا داری با هم دارند و حل هر یک اثر مثبتی بر دیگری دارد،به عنوان مثال چنانچه معضل بافتهای فرسوده را حل کنیم به دنبال آن بخش اعظمی از مشکل مسکن در تهران حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در جلسات بعدی، این موضوعات به صورت مفصل مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد و اتفاق نظر برای بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با رویکرد مساله محوری حاصل شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا