اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

سازندگان مسکن زیر بار گرانی نهاده‌های تولید، کمر خم کرده‌اند

در واکنش به ادعای شهردار تهران درباره شکستن کمر قیمت مسکن، یک کارشناس مسکن به اظهارات او پاسخ داد. او بیان کرد که کمر تولیدکنندگان مسکن زیر بار افزایش نهاده‌های تولید مسکن و به ویژه عوارض منتج به صدور پروانه ساختمانی خم شده است و شهرداری اولین ارگانی است که پالس افزایش قیمت مسکن را به بازار مخابره می‌کند.

فرشید پورحاجت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، به این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: بهتر بود شهردار تهران به جای اعلام کردن کمر قیمت مسکن را خواهد شکست، اعلام می‌کرد که می‌خواهد کمر عوارض منتج به صدور پروانه ساختمانی را بشکند.

وی افزود: نرخ عوارض شهرسازی منتج به صدور پروانه ساختمانی نقش مهمی در  قیمت تمام شده مسکن دارد و اگر یک بررسی کلی در حوزه تولید مسکن انجام دهیم، متوجه خواهیم شد که شوراها و شهرداری‌ها در طول دو دهه فعالیت خود، پالس افزایش قیمت را در اسفند ماه و در زمان ارائه لایحه بودجه در کشور مخابره می‌کنند.

پورحاجت افزود: سازندگان مسکن وقتی مشاهده می‌کنند که در پایان هر سال، شهرداری نرخ عوارض شهرسازی را به عنوان مثال به 200 تا 300 درصد افزایش می‌دهد، به این نتیجه می‌رسند که سال سختی در حوزه مسکن در پیش رو دارند.

وی با بیان اینکه نباید  اجازه بدهیم کسی کمر تولیدکنندگان مسکن  را خم کند تأکید کرد که به نظر می‌رسد شهرداری‌ها اولین ارگانی هستند که باعث افزایش قیمت مسکن می‌شوند و پنجه در پنجه تولیدکنندگان مسکن می‌اندازند.

پورحاجت خاطرنشان ساخت: اما با این وجود، امیدواریم نرخ عوارض سنگینی که در سال جاری در حوزه مسکن ایجاد شده است کاهش یابد تا تولید کنندگان مسکن با افزایش عرضه مسکن زمینه ایجاد تعادل بین عرضه و تولید مسکن را فراهم کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا