اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

وزارت اقتصاد باید دسترسی به سامانه سادا را برای سازمان ملی زمین و مسکن باز کند

معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: باید وزارت اقتصاد دسترسی برای دریافت اطلاعات سامانه سادا را برای سازمان ملی زمین و مسکن باز کند تا از این طریق بتوان اراضی مازاد دستگاه ها را شناسایی کند.

تقی رضایی معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه بالغ بر 10 هزار و 173 هکتار اراضی مازاد در شهرهای مختلف توسط کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن شناسایی شده است گفت: تمامی شناسایی اراضی مازاد از طریق میدانی بوده و کارشناسان به صورت تک تک اقدام به شناسایی اراضی مازاد کرده اند و این امربدون دسترسی سازمان ملی زمین و مسکن به سامانه سادا بوده است.

او ادامه داد: در صورتی که سازمان ملی زمین و مسکن به سامانه سادا دسترسی داشته باشند به راحتی تمامی اراضی مازاد دستگاه های مختلف شناسایی می شود.

معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه سامانه سادا که در اختیار وزارت اقتصاد است تمامی اراضی دستگاه های مختلف و همچنین اراضی مازاد دستگاه ها را در اختیار خود دارد افزود: در صورتی که دسترسی سامانه سادا به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شود به راحتی تمامی اراضی دستگاه ها شناسایی شده و از طریق آن می توان این اراضی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کرد.

او یادآور شد: تمامی اموال دولتی و اراضی در سامانه سادا قرار دارد و سازمان ملی زمین و مسکن تا انتهای سال گذشته تکلیفی برای ثبت اراضی در این سامانه را نداشت اما از انتهای سال گذشته نمایندگان مجلس اعلام کردند که این اراضی که توسط سازمان ملی زمین و مسکن شناسایی شده در سامانه سادا ثبت شود.

رضایی تاکید کرد: تمامی کارمندان سازمان ملی زمین و مسکن با حجم کاری زیاد در حال حاضر اطلاعات خود را در این سامانه بارگزاری میکنند که این موضوع خود باعث تشدید فعالیت ها و اقدامات شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا