اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بکارگیری فناوری‌های روز در ساخت‌وساز مانع از صوری کاری می‌شود

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وقتی مهندسان ناظر و یا مجری فقط امضا می کند و در پروژه حاضر نمی شوند، صوری کاری رخ می دهد اظهار داشت: نظارت بر ساخت و سازها باید مستمر باشد.

مهندس مهدی چمران، در گفتگو با خبرنگار شهری ساختمان آنلاین در پاسخ به این سوال که اخیرا معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرده است که عمده نظارت مهندسان مجری صوری است، نظر شما در اینباره چیست؟ اظهار داشت:
کارهایی که اجرایی می شود خالصانه صورت نمی گیرد ما می بینیم بسیاری از مجریان از طریق  روزنامه آگهی می زنند و میگویند بابت دریافت وجهی، امضا می کنند اما خبری از آنها در زمان اجرای کار در پروژه های ساختمانی نیست. این در حالی است که نظارتها باید مستمر باشد.

وی تاکید کرد: نظارتهای گذشته ما همه روزه بود و با اینکه ناظر مقیم نبود و فقط ساختمان را طراحی کرده بود اما به صورت مستمر در پروژه حضور داشت. ولی مهندس ناظری و یا مجری که فقط امضا کند و در پروژه حاضر نشود،صوری کاری رخ می دهد.

چمران خاطرنشان ساخت: وقتی که فشار می آوریم که همه ساختمانها باید دارای مجری ذی صلاح باشند، وقتی که یک ساختمان کوچک که ساخته می شود، باید مالک  برود فردی را پیدا کند و با او چانه زنی کند و یک پولی بدهد و او را انتخاب کند و امضا بگیرد که او به عنوان مهندس مجری پروژه باشد. این نوع مهندسان ناظر و مجریان واقعی نیستند.

چمران تاکید کرد: در حال حاضر در فرآیند ساخت و ساز در حوزه برق، آب، گاز و… باید نظارت صورت بگیرد، اما جای سوال این است که این نظارتها چگونه انجام می شود.

وی تاکید کرد: بحثی که معاون شهرسازی و معماری اخیرا در این زمینه مطرح کرده اند این بوده که عمده این نظارتها جدی و واقعی نیست. در حالی که اگر این نظارتها جدی و واقعی باشد، بایستی حتی شماره آهن با نقشه ها چک شود تا مشخص شود تطابق دارد یا خیر؟ باید تکنولوژی ساختمان با تکنولوژی روز جلو برود تا با نظارتهای غیر واقعی برخورد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا