اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دستگاه‌ها قابل ساخت‌وساز نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت جهاد کشاورزی و علوم در مقایسه با سایر دستگاه ها در تخصیص اراضی همچنان سهم بیشتری دارند.

ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه هنوز بسیاری از دستگاه ها در تخصیص اراضی مقاومت می کنند گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه ها برای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده است که از این ۱۰ هزار هکتار ۴ هزار و ۷۴۷ هکتار از آن منجر به اخذ سند شده به نام سازمان ملی زمین و مسکن برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن شده است.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ۲ هزار و ۳۳۵ هکتار از این میزان را به دلیل آنکه مناسب برای ساخت و ساز نبوده اند از دستور کار خود خارج کرده ایم.

او توضیح داد: ۳ هزار و ۱۳۰ هکتار از این میزان باقی مانده است که کارهای آنها برای اخذ سند و اجرای پروژه های ساخت و ساز در حال انجام است.

مالکی تاکید کرد: بیشترین همکاری دستگاه ها در این بخش مربوط به وزارت جهاد و علوم بوده که برای اراضی آنها سند اخذ شده و استان های ایلام اصفهان و البرز بیشترین میزان از اراضی را داشته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی که در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می دهیم به صورت اجاره ۹۹ ساله است و یا اگر تمایل متقاضیان باشد به صورت فروش ۱۰ ساله است و متقاضیانی که تمایل دارند مالکیت در اختیار آنها باشد به صورت فروش اقساطی ۱۰ ساله انجام می شود ولی عمده طرح های نهضت ملی مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله است که برای آنها بهایی دریافت نمی شود و بخش اعظم هزینه ها تنها برای آماده سازی اراضی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا