اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دستورالعمل پیوستهای خطر در ساخت‌وسازها باید اجرایی شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، توجه به پیوستهای خطر در تولید مسکن را سبب کاهش مخاطرات جانی و مالی در زمان وقوع بلایای طییعی ارزیابی کرد و گفت: رعایت حریم محدوده های گسل زلزله، حریم رودخانه، دریا و... در زمان ساخت و ساز سبب می شود که از بسیاری از مخاطرات جانی و مالی در هنگام حوادث پیشگیری شود.

آقای حامد یزدی مهر، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین با بیان اینکه به منظور تولید ساختمانهای ایمن و مقاوم در برابر حوادث طبیعی، چند اقدام اساسی باید انجام شود، اظهار داشت: در همین راستا برای پیشگیری از تولید واحدهای بلندمرتبه ناایمن در وهله اول بکارگیری مصالح استاندارد، سبک و کارآمد باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ادامه داد: همچنین می توان گفت یکی از عوامل اصلی ایجاد بافتهای فرسوده، بکارگیری مصالح غیراستاندارد است، بنابراین برای پیشگیری از بازتولید بافتهای فرسوده به عنوان یکی از کانونهای اصلی خطر و بحران، باید حتما استانداردسازی مصالح ساختمانی و الزام در بکارگیری آنها توسط عوامل اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

یزدی مهر یکی دیگر از عوامل اصلی کاهش مخاطرات بحران را بهسازی بافتهای ناکارآمد شهری دانست و اذعان داشت: نوسازی و بازآفرینی بافتهای فرسود، نقش مهمی در کاهش مخاطرات شهری و مدیریت بحران دارد و بنابراین باید از تمامی ظرفیتهای موجود برای نوسازی بافتهای فرسوده شهری به عنوان یک اولویت مهم بهره گرفته شود.

وی خاطرنشان ساخت: در همین حال بکارگیری روش های صنعتی ساخت و همچنین استفاده از کارگران ماهر و متخصص جهت اجرای این روشها، نقش مهمی در تولید ساختمان های ایمن دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران همچنین تاکید کرد: علاوه بر این لازم است که پیوستهای خطر در سکونتگاه های رسمی ما مورد توجه قرار گیرد و ریسک های موجود در زمینه ساخت وساز مسکن قطعا دیده شود. با این رویکرد باید از ساخت مسکن در نقاطی که احتمال آسیب های مختلف نظیرسیل، زلزله و… وجود دارد اجتناب شود.

یزدی مهر افزود: هر سکونتگاهی که قرار است ساخته شود قطعا باید گسلهای زلزله نزدیک به آن شناسایی شده باشد، و حریم گسل در ساخت وساز مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در همین حال بی توجه به حریم رودخانه ها، و ساخت وساز در این محدوده ها با مخاطرات خاص خود همراه خواهد بود به گونه ای که در نهایت خسارات جانی و مالی ناشی از این امر بروز وظهور خواهد کرد.

یزدی مهر گفت: قطعا توجه به پیوستهای خطر، نقش کلیدی و مهمی در تولید واحدهای مسکونی ایمن و پیشگیری از خطرخواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا