اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز با تصویب طرح اصلاح قانون ماده صد شهرداری‌ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشوربا اشاره به اینکه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز سختگیرانه تر خواهد شد در عین حال تصویب طرح اصلاح قانون ماده صد شهرداری ها را راهکار موثر در کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز قلمداد کرد.

آقای مهدی جمالی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: دولت در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز به شدت حساس است، چرا که در برخی از استانها ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها، چندین آسیب ترکیبی به مجموعه شهر وارد می کند.

وی تاکید کرد: مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز در برخی از استانها نظیر تهران، البرز و استانهای شمالی با حساسیت بیشتری دنبال می شود ولی قطعا در همه استانها برخورد با این موضوع به صورت جدی دنبال می شود.

معاون وزیر کشور خاطر نشان ساخت: حدود دو الی سه سال پیش بخش نامه ای به استانداران سراسر کشور ابلاغ کردیم که در قالب آن تاکید شده بود، جلسات کارگروه مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز به صورت مستمر برگزار شود.

وی تاکید کرد: این کارگروه، جز کارگروه های مهم است و در جشنواره شهید رجایی در جهت ارزیایی عملکرد استانداران، معاونین و مدیران، نقش بسیارتعیین کننده دارد. ضمن اینکه استانداران به عنوان رئیس کارگروه، ملزم هستند در جلسات حضور داشته باشند.

جمالی نژاد افزود: علی رغم تمام این موارد در برخی از برهه ها ساخت وسازهای غیرمجاز اوج می گیرد، مثلا در تهران در برخی از مقاطع خاص و در برخی از روزهای تعطیل، ساخت وسازهای غیرمجاز شدت می گیرد.

وی افزود: تصویب طرح اصلاح قانون ماده صد شهرداری ها قطعا باعث خواهد شد پیشگیری و برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز خیلی سخت گیرانه تر شود. اگراین طرح تصویب شود من امیدوارم که ساخت وسازهای غیرمجاز و مازاد بر پروانه مجاز به حداقل برسد و در شهرشاهد یک انتظام بخشی در ساخت وسازها باشیم و مسایلی مثل خلازیر کمتر رخ دهد.

معاون وزیر کشور همچنین در واکنش به مغفول ماندن موضوع ایمنی در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور نیز خاطرنشان ساخت: برخی از حوزه ها مثل مدیریت شهری، ایمنی و.. در لایحه برنامه هفتم توسعه کمرنگ تر دیده شده است، با توجه به این امر، در حال رایزنی هستیم، تا  در نهایت این موارد در این لایحه گنجانده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا