اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به منطقه 19 است

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با اشاره به اینکه به دلیل گستردگی حریم در منطقه 19، بالاترین تخلفات ساختمانی مربوط به این منطقه است در عین حال گفت: یازده منطقه شهرداری تهران دارای حریم هستند و در این یازده منطقه نیروهای شرکت متبوع ما فعال و روزانه در حال فعالیت هستند.

مسعود رنجبریان ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: یکی از مواد قانونی مربوط به وظایف شهرداری تهران، ماده 55 قانون شهرداری ها است که در محتوای آن صیانت از ساخت و ساز در حریم شهر تهران که جزء وظایف شهرداری هاست ذکر شده است.

وی درباره نحوه فعالیت پرسنل شرکت شهربان و حریم بان تاکید کرد: از لحاظ چارت اداری، پرسنل شرکت حریم بان و شهربان زیرمجموعه حوزه مناطق شهرداری تهران هستند، یعنی مطابق دستورالعمل ناحیه محوری، آنها زیر نظر شهرداری ناحیه و تحت عامریت شهردار ناحیه، اقدامات خود را انجام می دهند.

رنجبریان ادامه داد: یکی از وظایف شرکت شهربان و حریم بان، صیانت از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر تهران است. یازده منطقه شهرداری تهران دارای حریم هستند و در این یازده منطقه نیروهای شرکت متبوع ما فعال و روزانه در حال فعالیت هستند.

وی گفت: بعضی از نقاط حریم شهر تهران دارای گیت هستند. یعنی به منظور ورود به حریم در آن ناحیه یا منطقه، گیتهایی راه اندازی شده و دوربین نصب شده است و در حال حاضر 34 دوربین در ورودی این گیتها نصب شده است.

رنجبریان ادامه داد: البته تعداد گیتها متناسب با تعداد ورودی حریم ها نیست و با توجه به اینکه در برخی از مناطق وسعت حریم زیاد است، بنابراین امکان راه اندازی گیت وجود ندارد. وقتی گستردگی حریم زیاد باشد،راه های ورود به حریم نظیر ناحیه 3 منطقه 19 زیاد است و بنابراین امکان راه اندازی گیت وجود نداشته و فقط از طریق بازدیدها ساخت وسازهای غیرمجاز پایش می شود.

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران خاطر نشان ساخت: یکی از مشکلات شهر تهران این است که عده ای سودجو در زمان خاص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند. شاید بتوان گفت بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به منطقه 19 است که از گذشته نیز وجود داشته است که با همکاری پرسنل شرکت حریم بان و نیز شهرداری منطقه 19، حدود هفت فقره ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا