اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

طرح ساخت مینی آپارتمان برای زوج های جوان در دستور کار است

رییس کمیسیون طرح جوانی جمعیت از طرح. ساخت مینی آپارتمان برای زوج های جوان خبر داد و گفت: بازخوردهای این طرح فعلا مثبت است.

دکتر امیر حسین بانکی پور در گفتگو‌ با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهار داشت: نام این طرح مسکن زوج های جوان است، این موضوع البته فعلا در حد طرح است .اما در حد طرح ،کارهایش به خوبی پیش رفته است و جلساتی با مسوولان اجرایی داشته ایم و به جاهای خوبی هم رسیده ایم که انشالله هر زمان آماده عرضه  شود،ارایه عمومی خواهد شد.

وی ادامه داد:در قالب این طرح با دستگاه های اجرایی صحبت کرده ایم که با تجمیع تسهیلات ازدواج  و تسهیلات مسکن، در اراضی رایگان دولتی، در قالب انبوه سازی، اقدام به ساخت مینی آپارتمان کنیم.

بانکی پور خاطرنشان ساخت:این ساختمانها به عموم افراد فروخته می شود، اما شرط خرید این واحدها این است که چهار الی پنج سال به زوج های جوان  اجاره داده شود، و بعد از آن مقطع، صاحبخانه می تواند از آن ملک  استفاده کند. این طرح، کارهای کارشناسی اش صورت گرفته است، و در مراحل کارشناسی بازخوردها مثبت بوده است.

نماینده مجلس در ادامه همچنین به موضوع ساخت خوابگاه متاهلین برای زوج های دانشجو اشاره کرد و گفت:

یکی از طرح‌هایی که همیشه مطرح بوده مسکن زوج‌های جوان بوده ما در قانون جوانی جمعیت،الگوی مسکن زوج‌های جوان را به صورت خوابگاه متاهلین، منتهی قوی تر از آنچه که تعبیر میشود در نظر گرفته ایم.یعنی دانشجویان بومی و غیر بومی دختر یا پسر ،اگر ازدواج کنند،مشمول بهره مندی از خوابگاه دانشجویی می شوند.

وی تاکید کرد:بالاخره اغلب جوانان ما چه دختر چه پسر در دانشگاه های مختلف شامل پیام نور ،آزاد،دولتی و..دانشجو هستند و خوشبختانه در بسیاری از دانشگاه ها هم بحث ایجاد خوابگاه متاهلین شروع شده است ،ولی باید رسانه ها پیگیری و مطالبه گری کنند.

بانکی پور تصریح کرد:به طور نمونه دانشگاه علامه طباطبایی ،علی رغم فقدان خوابگاه متاهلین ،اما مسوولان قصد داشتند زمینی که با هدف تامین خوابگاه متاهلین در اختیار آنها قرار گرفته در جهت اهداف دیگر دانشگاه به کار ببرند که با پیگیری های صورت گرفته، مجددا به خوابگاه متاهلین اختصاص پیدا کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا