اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

سرمایه گذارانی که دانش مهندسی ندارند، حق  مداخله در ساخت مسکن ندارند

مشاور وزیر راه و شهرسازی در  امور طرح نهضت ملی مسکن،ضمن تاکید بر نقش کلیدی مهندسان در ارتقای کیفیت ساختمان‌ها و افزایش عمر مفید  سازه ها در عین حال  اظهار امیدواری کرد که جامعه مهندسی با استفاده از دانش فنی و تخصصی خود به طراحی سازه‌های پایدار، استفاده بهینه از منابع، ایمنی و امنیت ساختمانی و رعایت مقررات و استانداردهای ملی و بین‌المللی بپردازند.

به گزارش ساختمان آنلاین، دکتر حسن تیزمغز در همایش روز مهندس ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:ساختمان سازی یک امر تخصصی است و‌کار ساخت باید توسط مهندسان متخصص اجرایی شود و سرمایه گذارانی که صرفا  توان مالی دارند و از دانش فنی مهندسی برخوردار نیستند حق مداخله در انر ساخت ندارند.

وی با اشاره به لزوم بهبود عملکرد مهندسان ساختمان تاکید:ارتقاء دانش و مهارت‌های مهندسان ساختمان از طریق آموزش‌های مداوم و به‌روزرسانی در زمینه‌های فنی، فناوری‌های جدید، مقررات و استانداردهای روز دنیا امکان‌پذیر است.

تیز مغز با بیان اینکه مجموعه وزارت راه تعامل مطلوبی با جامعه مهندسی دارد ‌‌و در جهت بهبود کیفیت خدمات مهندسی دغدغه کند است اذعان داشت: افزایش عمر مفید ساختمان‌ها نقش بسیار مهمی در حفظ سرمایه های ملی دارد ‌ علاوه بر کیفیت مصالح ساختمانی و‌صنعتی سازی،خدمات بهینه مهندسی نقش اساسی در ساخت واحدهای بادوام و ایمن دارد و‌بنایراین نقش مهندسان در حفظ منافع ملی ‌همچنین حفظ سرمایه بهره برداران ساختمانی بسیار کلیدی است.

وی همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن  تاکید کرد:طراحی دقیق سازه‌ها ،نظارت مستمر بر پروژه‌ها، کنترل کیفیت و رعایت مقررات، قطعا سبب می شود که در پروژه های مسکن دولتی شاهد بهبود کیفیت خدمات مهندسی باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا