اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دولتمردان حق ندارند به بهانه منزلت، مانع ساخت مسکن اقتصادی شوند

فعال صنعت ساختمان از اعلام آمادگی برای ساخت مسکن کوچک متراژ به صورت پایلوت خبر داد و گفت: تا زمانی که دولت به وظیفه قانونی خود در زمینه تامین مسکن عمل نکرده است، حق ندارد به بهانه شان و منزلت، مانع ساخت مسکن کوچک متراژ شود.

بیژن خطیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن  بیان  مطلب فوق اظهار  داشت:
سوال من این است که آیا خودروهای ساخت داخل نظیر پراید در شان مردم ایران است؟ آیا این در شان مردم ماست که به عنوان مثال خانواده ای که به خاطر زندگی مستاجری ناگزیر است هر سال نقل مکان کند؟

وی گفت: وقتی فردی مالک، ملکی هر چند کوچک متراژ باشد، قطعا این امر هم او را از زندگی سخت مستاجری نجات می دهد و هم اینکه امید به زندگی را در او افزایش می دهد و بعدا با اتکا به پس انداز می تواند ملک خود را تبدیل به احسنت کند.

وی تاکید کرد: اگر متولیان امر اجازه دهند، حاضر هستم نسبت به ساخت یک مسکن کوچک متراژ به عنوان پایلوت اقدام کنم.

خطیبی تصریح کرد: بنده در طرح مسکن مهر نیز همین نظر را داشتم و در مقابل مخالفان این طرح می گفتم، طرح مسکن مهر قطعا از زندگی مستاجری، حاشینه نشینی، زاغه نشینی و… بهتر است و در عمل هم این مشخص شد واحدهای مسکن مهر بسیاری از گروه های هدف را صاحبخانه کرد.

وی اذعان داشت: همین نظریه هم در مورد طرح خانه های کوچک متراژ وجود دارد و قطعا ساخت واحدهای کوچک متراژ سبب ایجاد امید برای جوانان خواهد شد.

خطیبی تاکید کرد: تا زمانی که دولت به وظیفه قانونی خود در خصوص تامین مسکن عمل نکرده است و خانوارهای مستاجر و بی خانمان زیادی وجود دارد، دولت مجاز نیست در خصوص ساخت متراژ مسکن مخالفت کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا