اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

استفاده از چینی‌ها در ساخت مسکن تنها در حوزه تامین منابع مالی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از چینی ها در ساخت مسکن تنها مربوط به تامین منابع مالی است و استفاده‌ از مصالح ساختمانی و سازندگان ایرانی در اولویت ما است. 

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه ما با چینی‌ها برای ساخت بخشی از واحد ها به توافق رسیده ایم گفت: این بحث پیش از این هم مطرح شده بود، ما در استفاده از منابع دیگران مشکلی نداریم اما استفاده از مصالح و تجهیزات داخلی و استفاده از صنعت داخلی یک اولویت ماست و ما اجازه نمی‌دهیم تغییری در آن رخ دهد.
او ادامه داد ما کارگر و مصالح خارجی را قبول نداریم. آنها باید به عنوان یک شرکتی باشند که تامین منابع مالی را برای ما انجام دهند تعدادی از انبوه سازان می‌توانند خارجی باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص صندوق ملی مسکن توضیح داد: صندوق ملی مسکن سه منبع دارد که یکی از آنها بودجه ای است که هر سال به آن میدهند و امسال هم به آن حدود چهل همت داده اند‌ بقیه منابع از مالیات همزمان مسکن ساختمان و زمین تامین می‌شود‌ و تمامی آنها باید وارد صندوق شوند و اینها اصل قضیه را تشکیل می‌دهند.
او تاکید کرد: پیش بینی ما این است که حداقل حدود دویست همت ما بتوانیم جور کنیم. تسهیلات مسکن مهر هم اقساط آن باید وارد این صندوق شود‌. بانک مرکزی از منابع بانک ها شصت هزار میلیارد را برداشت کرده است.
 شاکری با اشاره به اینکه مالیات خانه های لوکس همچنان امسال هم اجرایی خواهد شد افزود: یک بندی در قانون بودجه بود که خانه های مسکونی و باغ ویلا ها که بحثی درباره آن مطرح شد چرا که بسیاری از افراد هستند که فقط یک خانه چه در شهر و چه در روستا دارند و این خانه ها جز خانه های مسکونی رای نیاوردند. آنهایی که فقط یک خانه دارند از این بیست میلیارد تومان نمی‌توانند استفاده کنند و نمی‌خواهند آن را بفروشند. خانه هایی که در آن زندگی نمی‌کنند جز این مالیات محسوب میشوند.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا