اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت مسکن به شیوه صنعتی‌سازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نسبت به معضل مسکن بی تفاوت نبوده است بر لزوم ساخت مسکن به شیوه صنعتی سازی تاکید کرد و در عین حال از برنامه شهرداری تهران برای ورود به مسکن استطاعت پذیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، حمیدرضا صارمی در آیین آغاز عملیات احداث 10 هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن در قالب چهل و دومین پویش امید و افتخار که با حضور سید مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته تحلیل آماری در تهران انجام دادیم اظهار کرد: در دهه 90، کشور به طور نسبی تعطیل بود به طوری که در سال 90 تعداد 34 هزار فقره پروانه صادر می‌شد اما در سال گذشته صدور پروانه به 5 هزار فقره کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سالیانه در تهران 51 هزار ازدواج و 39 هزار مهاجرت خالص انجام می‌شود افزود: با توجه به کاهش بعد خانوار به 2.99 درصد، حدود یک میلیون در سطح شهر تهران و عمر 50 ساله ساختمان‌ها در تهران به 20 هزار فقره پروانه نیاز داریم که در سال قبل 5 هزار و 400 فقره بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ فقر در تهران به هشتاد درصد رسیده است، گفت: شهرداری نمی‌تواند نسبت به این دغدغه مردم بی‌تفاوت باشد و امروز مسکن از رکورد خارج شده و در مرکز صدور 9 هزار فقره پروانه رسیده است و در سال آتی در صورت عدم کارشکنی به صدور 20 هزار فقره پروانه خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه 489 واحد تفاهم‌نامه امضا شده و در حال پیشروی به سمت اجرا هستیم گفت: 20 کلانشهر با 27 میلیون جمعیت داریم و از 65 میلیون جمعیت شهری کشور، 35 میلیون نفر در 77 شهر زندگی می‌کنند و اگر بتوانیم برای این 20 کلانشهر مسکن را مدیریت کنیم کشور به آرامش خواهد رسید.

صارمی ادامه داد: اینکه فقرا را از تهران بیرون کنیم از سیاست‌های مقام معظم رهبری نیست و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کسی به دلیل فقر ناچار به خروج از تهران باشد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه 3 میلیون واحد مسکونی در تهران کم داریم افزود: یکی از سیاست‌های کشور ما افزایش جمعیت به 150 میلیون نفر است و با این وجود نمی‌توانیم برای جمعیت فعلی نمی‌توانیم مسکن تامین کنیم و لذا اگر برای جمعیت حاضر مسکن تهیه کنیم سرمایه اجتماعی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمعیت 12 منطقه تهران حتی به افق جمعیت نرسیده است و پایتخت به راحتی می‌تواند 12 میلیون نفر جمعیت را مدیریت کند و ان‌شاءالله در چند سال آینده 200 هزار واحد مسکونی در تهران ساخته خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا