اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت مسکن ملی با متری ۴ میلیون تومان غیر ممکن است

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن که دولت در هر متر مربع ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده در چنین شرایطی غیر ممکن است.

محمد مرتضوی رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار  ساختمان آنلاین با بیان اینکه قیمت پروژه های نهضت ملی مسکن را که دولت اعلام می کند به هیچ عنوان با واقعیت مطابقت ندارد گفت: قیمت پروژه هایی که دولت در خصوص نهضت ملی مسکن اعلام می کند از جمله ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با واقعیت های ساخت وساز برابری نمی کند چرا که در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی، سیمان، میلگرد بسیار افزایش یافته و ساخت هر متر مربع واحد مسکونی چند برابر شده است

او ادامه داد: تورم بر اقتصاد کشور رخنه کرده و اثرات آن بر تمامی بخش ها از جمله مسکن هم اثر گذار بوده است بنابراین باید دولت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد ثبات در بازار مسکن باشیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی حداقل هزینه ساخت برای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف ۸ میلیون تومان است گفت: دولت باید از طریق همکاری با بخش خصوصی اقدامات لازم برای تسریع و تسهیل در فرآیند ساخت وساز را انجام دهد چراکه اجرای چنین پروژه های نیازمند همکاری تمامی بخش ها از بخش خصوصی است.

رئیس انجمن انبوه سازان تاکید کرد: تا زمانی که بخش خصوصی و انبوه سازان در اجرای چنین پروژه هایی همکاری لازم را نداشته باشند روند کار به کندی پیش می رود و با توجه به اینکه دولت وعده یک میلیون واحد مسکونی را داده است بنابراین باید در این بخش همکاری های لازم وجود داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا