اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شهرداری‌‌ها ملزم به ثبت اطلاعات ساختمانهای ناایمن در سامانه منتاک هستند

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم ثبت اطلاعات و وضعیت پایش ساختمانهای ناایمن در سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور (منتاک) تاکید کرد.

آقای حامد یزدی مهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: شهرداری تهران از سوی استانداری تهران ملزم به شناسایی ساختمانهای ناایمن شده است، مطابق قانون موضوع ایمن سازی ساختمانهای بلند مرتبه از سوی سازمان مدیریت بحران کشور بر عهده وزارت راه وشهرسازی است و وظیفه این وزارتخانه است که این امر را اجرایی کند.

این مقام مسوول اذعان داشت:البته سازو کار دیگری نیز وجود دارد که به موجب آن این امکان فراهم شده است که شهرداری تهران با دستگاه های ذی ربط نظیر سازمان مدیریت بحران تهران، سازمان نظام مهندسی تهران،اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، اقدام به انعقاد تفاهم نامه کند و بر این اساس این امر عملیاتی شده است و مطابق تفاهم نامه منعقد شده، سازمانهای ذی ربط در خصوص شناسایی گودهای پرخطر رها شده و ساختمانهای ناایمن اقدامات موثری انجام داده اند.

وی خاطر نشان ساخت: در وزارت کشور سامانه ای تحت عنوان سامانه منتاک طراحی شده است که شهرداری ها مکلف هستند، مشخصات ساختمانهانهای ناایمن را که از سوی آنها شناسایی شده است را در این سامانه بارگذاری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران در پایان اظهار داشت: بعد از مرحله شناسایی ساختمانهای ناایمن، اگر ساختمانها دولتی باشند، دولت موظف به ایمن سازی آنهاست و اگر هم شخصی باشند، مالکان و بهره برداران موظف هستند که نسبت به ایمن سازی ساختمانها و گودهای رها شده اقدامات لازم را انجام دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا