اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

عرضه زمین‌های رایگان ۹۹ ساله با توسعه پایدار در تضاد است

کارشناس مسکن با اشاره به اینکه دولت ملزم به پایبندی به طرح های بالادستی در مسیر توسعه محدوده شهرهاست گفت: عرضه اراضی رایگان شهری با توسعه پایدار در تضاد است.

فرهاد بیضایی درگفتگو با خبرنگار پایگاه  خبری ساختمان آنلاین افزود:  اساسا عرضه زمین‌های رایگان ۹۹ساله منجر به توسعه پایدار نمی شود، چرا که در زمان تهیه طرح های جامع شهری، محور توسعه شهرها در مسیر اکولوژیک طبیعی شهرها قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه اراضی که در جهت توسعه شهرهاست دارای ارزش و بازدهی اقتصادی بالایی هستند و عمدتا دارای مالکیت غیردولتی هستند، امکان عرضه آنها به صورت رایگان و در قالب طرح های دولتی وجود ندارد.

کارشناس اقتصاد مسکن گفت: بنابراین  دولت برای واگذاری زمین رایگان دولتی ناگزیر است در جهت های نامناسب توسعه، اقدام به افزایش محدوده شهرها کند که این فرآیند منجر به توسعه پایدار شهرها نخواهد شد.

بیضایی در ادامه بر لزوم پایبندی دولت به طرح های جامع شهری در مسیر اجرای افزایش محدوده شهری تاکید کرد و   اذعان داشت:  دولت باید طرح نهضت ملی مسکن را به گونه مورد بازنگری قرار دهد که امکان استفاده از اراضی ارزشمند و مرغوب غیر دولتی فراهم شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا