اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش چشمگیر صادرات خدمات فنی و مهندسی

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: در طول چند دهه گذشته شاهد کاهش چشم گیر صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف هستیم که یکی از دلایل اصلی آن تشدید تحریم ها بوده است.

ایرج رهبر، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه متاسفانه در صدور خدمات فنی و مهندسی در طول سال های گذشته هیچ پیشرفتی نداشته ایم گفت: عدم حمایت دولت از این صنعت و از سوی دیگر تشدید تحریم ها خود باعث شده که در این بخش نه تنها پیشرفتی نداشته باشیم بلکه شاهد عقب ماندگی هم در این حوزه باشیم.

او ادامه داد: در دهه گذشته میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی از ۲۵ میلیون دلار گذشته بود اما در حال حاضر میزان صدور خدمات فنی و مهندسی به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد.

رهبر با اشاره به اينكه در دوران دولت ۹ و ۱۰ بخشی از خدمات فنی و مهندسی به کشورهای اطراف از جمله و نزوئلا صادر می شد اما با تشدید تحریم ها این میزان صادرات هم روند کاهشی به خود گرفت افزود: دولت برای افزایش حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی باید برنامه‌ریزی لازم در جهت حمایت از بخش و دور زدن تحریم ها در این حوزه را داشته باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران توضیح داد: دولت در حال برنامه ریزی برای تدوین برنامه ای است که از طریق آن ضمانت نامه های دولتی صادر کند که کشورها مطمئن باشند تعهدات پیمانکاران در اجرای صادرات اجرایی می شود.

رهبر بیان کرد: با صدور ضمانت نامه دولتی می توان اعتماد برای جلب رضایت کشورهای اطراف جهت صدور خدمات فنی و مهندسی را فراهم کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا