اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت خانه‌های ویلایی در روستاها بنا به درخواست متقاضیان است

در حالی که هربار دستگاه ها در دولت های مختلف سعی دارند واحدهای مسکن مهر را به اتمام برسانند اما به نظر می رسد کلاف سردرگم این پروژه ها هنوز برای بسیاری از دستگاه‌ها باز نشده است‌.

به گزارش ساختمان آنلاین، قصه طولانی مسکن مهر هنوز هم بعد از گذشت بیش از یک دهه دامن گیر بسیاری از دولت ها و دستگاه ها است به طوری که مسئولان در این بخش هر بار سعی دارند با وارد کردن این پروژه ها در پروژه های جدید خود آن را به اتمام برسانند اما هر بار با مشکل جدیدی روبرو می شوند‌.

ساخت مسکن مهر در بنیاد مسکن که در شهرهای کوچک بود از همان روزهای ابتدای اجرای این طرح با سرعت بسیار خوبی پیش رفت اما با ورود تعاونی ها به این طرح روند کار در بین راه با مشکل مواجه شد و همین امر خود باعث شد که حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف بماند ‌که در این خصوص حمید رضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه بنیاد مسکن با توجه به تامین زمین مورد نیاز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستایی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را آغاز کرده که خوشبختانه روند پیشرفت فیزیکی این واحدها بسیار خوب است گفت: در صورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات شاهد روند و افزایش سرعت بیشتر واحدها هم خواهیم بود.

به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن بخش زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به آنکه در داخل روستاها و شهر‌های کوچک است و با توجه به تامین اراضی در این شهرها ساخت واحدها به شکل ویلایی و یک طبقه است که در این زمینه طبق ارزیابی های انجام شده هزینه ساخت بسیار کمتر شده است.

او بیان کرد: ساخت و اجرای پروژه ها در بسیاری از مناطق بنا به درخواست متقاضیان ویلایی و حیاط دار است و پروژه های هم که خود متقاضیان در قالب تعاونی می سازند هم ویلایی است.

سهرابی در ادامه به واحدهای مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باقی مانده خوشبختانه ۳۳۰ هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باقی مانده است که با مشکلات بسیار زیادی از جمله بحث های حقوقی و قضایی روبرو هستند.

او می‌گوید: حدود ۳ تا ۴ هزار واحد از این تعداد با مشکلات تعاونی ها و مشکلات زمین و معارض زمین بین اعضا روبرو هستند که بنیاد مسکن پیگیر حل مشکلات این اعضا است.

سهرابی تاکید کرد: ۲ هزار واحد به دلیل عدم جانمایی درست و شرایط موجود متقاضی نداشتند که توسط بنیاد مسکن در حال تعیین و تکلیف شدن هستند.

معادن مسکن شهری بنیاد مسکن اظهار کرد: ۲ هزار واحد مسکن مهر هم که تسهیلات آنها به اتمام رسید ولی به دلیل شرایط تورمی امکان پیشرفت این واحدها وجود نداشت و پیشرفت فیزیکی این واحدها به زیر ۳۰ درصد رسید که طبق برنامه ریزی صورت گرفته این واحدها در قالب نهضت ملی مسکن تکمیل شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا