اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن مانع از سوداگری می‌شود

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه در بخش های مربوطه و از جمله مسکن، نقش موثری در کنترل سوداگری دارد در عین حال اجرای این امر را به عاملی توصیف کرد که به گفته وی سبب می شود که سرمایه ها در بخش های تولیدی قرار بگیرند.

دکتر هادی قوامی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: اساسا مالیات بر عایدی سرمایه برای نگرفتن است نه برای گرفتن! چرا که تلاش می شود تا از طریق این سیاست مالیاتی مانعی ایجاد شود برای کسانی که می خواهند از مسکن به عنوان کالای سرمایه ای استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مسکن از جمله کالاهای خدماتی است که خدمت آن هم شامل تامین اساسی ترین نیاز مردم یعنی داشتن سرپناه است. بنابراین این کالا باید به صورت خدماتی و مصرفی استفاده شود ولی متاسفانه در سالهای گذشته مسکن، ارز و خودرو به دلیل وجود تورم های بالا به عنوان ابزاری برای پس انداز استفاده شده اند.

قوامی افزود: در چنین شرایطی به عنوان مثال در بخش مسکن، بسیاری از مالکان، خانه های زیادی را با هدف سوداگری خالی نگه می دارند و برای خدمات مسکن عرضه نمی‌کنند و این رویه باعث می شود که بسیاری فاقد مسکن و بی مسکن باشند.

معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد: امیدواریم که مالیات بر عایدی سرمایه شرایطی را ایجاد کند که نقدینگی در بخش های مختلف و از جمله مسکن به سمت تولید هدایت شود وبه سمت فعالیت‌های غیرمولد سوق پیدا نکند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا