اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در شورای شهر چهارم به تصویب رسیده است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حوادث سقوط جرثقیلهای برجی که در ماه‌های اخیر در پایتخت رخ داده بود، اعلام کرد که مصوبه مربوط به دستورالعمل ایمنی تاورکرینها در شورای شهر چهارم به تصویب شده است و اجرای صحیح این مصوبه جلوی تکرار حوادث مربوط به سقوط جرثقیلهای برجی را خواهد گرفت.

مهندس مهدی چمران، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، در پاسخ به این موضوع که به دلیل وقوع چندین حادثه ناشی از سقوط تاورکرین‌ها طی سال جاری و همچنین با در نظر گرفتن اینکه چندین دستگاه مسئولیت ایمنی جرثقیلهای برجی را بر عهده دارند، چه راهکاری برای جلوگیری از تکرار حوادث مربوط به سقوط تاورکرینها وجود دارد؟ اظهار داشت که در دوره چهارم شورای شهر تهران، مصوبه ایمنی تاورکرینها تصویب شده است و راهکار اصلی برای جلوگیری از تکرار حوادث مربوط به سقوط این جرثقیلهای غول آسا، اجرای تمام و کمال این مصوبه است. این به این معنی است که تمامی مقررات و استانداردهای ایمنی مربوط به تاورکرینها باید به صورت کامل و دقیق اجرا شوند.

وی گفت: با اجرای صحیح مصوبه ایمنی تاورکرینها، می‌توان از اتفاق افتادن حوادث مربوط به سقوط جرثقیلهای برجی جلوگیری کرد. این مصوبه شامل آموزش مناسب اپراتورهای مرتبط با نصب و نگهداری تاورکرینها، اجرای دقیق استانداردها و دستورالعمل‌های ایمنی، و بازرسی‌های دوره‌ای و منظم برای اطمینان از مطابقت تاورکرینها با استانداردهای ایمنی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا