اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

جهشی در تولید مسکن رخ نداده است

نماینده مجلس با اشاره به اینکه جهشی در تولید مسکن رخ نداده است در عین حال ادعای کاهش قیمت مسکن را رد کرد و کاهش محدود قیمت مسکن در برخی از مناطق را ناشی از رکود مسکن و کاهش قدرت خرید مردم ارزیابی کرد.

علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ساختمان آنلاین  لزوم توجه به مشکلات و نیازهای واقعی بازار مسکن را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد که جهش قابل توجهی در تولید مسکن رخ نداده است و دولت باید در طرح نهضت ملی مسکن، اقدامات مؤثری را برای افزایش عرضه مسکن انجام داده چرا که عدم عرضه کافی مسکن باعث افزایش قیمت آن و تشدید مشکلات بخش مسکن خواهد شد.

وی در پاسخ به ادعای کاهش قیمت مسکن، اظهار داشت که در واقع این کاهش قیمت مسکن ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است که باعث رکود در بازار مسکن شده است.
عنابستانی تأکید کرد که دولت باید تسهیلاتی در حوزه مسکن فراهم کند و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، شرایط را برای افزایش عرضه مسکن و تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا فراهم آورد. همچنین وی به تأخیر عمل دولت در بخش مسکن اشاره و بیان کرد که دولت با توجه به نیازهای واقعی بازار مسکن، به اقدامات لازم در بخش مسکن بپردازد و مشکلات را حل کرده و وعده‌های خود را در این زمینه عملی کند.

به گفته این نماینده مجلس برای تأثیرگذاری در بازار مسکن و رفع مشکلات آن، لازم است دولت اقداماتی مانند تسهیلات مالی، ارائه تسهیلات ساخت و ساز، ارتقاء زیرساخت‌ها و تشویق به ساخت مسکن مناسب برای لایه‌های مختلف جامعه را انجام دهد. همچنین، تنظیم سیاست‌هایی برای کنترل قیمت‌ها و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا نیز اهمیت دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا