اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

برای توسعه محدوده تهران زمین نداریم

استاندار تهران با اشاره به اینکه به شرط تامین زیرساختها، توسعه افقی شهرها می تواند نسخه اثربخشی برای حل مشکل مسکن باشد در عین حال اجرای این سیاست را در استان تهران به دلیل معضل زمین، محدود ارزیابی کرد.

آقای علیرضا فخاری، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: بنده با کلیات توسعه افقی شهرها موافق هستم، اما پیش شرط توسعه افقی شهرها تامین زمین است، در شهرهایی که امکان تامین زمین و توسعه زیرساختها و تامین آب امکان پذیر باشد، با توسعه افقی شهرها موافق هستم، چرا که سکونت در واحدهای کم تراکم با حداقل طبقات سبب ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان خواهد شد.

وی تاکید کرد: در استان تهران با توجه به شرایط توپوگرافی و با در نظر گرفتن اینکه بخش عمده ای از شهرستانهای این استان کوهپایه هستند، امکان توسعه افقی وجود ندارد. البته در برخی از موارد شرایط برای توسعه زیرساختها وجود دارد که به شرط تامین خدمات، می توان نسبت به توسعه افقی محدوده شهری اقدام کرد.

فخاری خاطرنشان کرد: به طور کلی برای توسعه افقی در استان تهران با محدودیت زمین مواجه هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا